ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY INTÉZMÉNYEI SZABÁLYZATOK, DOKUMENTUMOK

Az Aranyló Napraforgó Alapítvány és Intézményei: szabályzatok, egyéb a működés, gazdálkodás átláthatóságát segítő dokumentumok

10    sz. melléklet

 

ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNYI ÓVODA

(1149 Budapest, Pósa L. u. 61.)

 

ÉS TELEPHELYE:

MEGGYESKERT ÓVODA (3530 Miskolc, Meggyesalja u. 31.)

 

Helyi Teljesítményértékelés Eljárásrendi Szabályzat

 

Fenntartó: ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY

Intézmény neve, címe: ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNYI ÓVODA

1149 BUDAPEST, PÓSA LAJOS UTCA 61.

OM azonosító: 201627

 

Jelen szabályzatban nem szabályozott kérdésekben az Nemzeti Köznevelési törvény és a kapcsolódó jogszabályok vonatkozó előírásai szerint kell eljárni. Felülvizsgálata és karbantartása a jogszabályi változások függvényében, de legalább 5 évente.

A dokumentum jellege: nyilvános

Nyomtatott formában megtalálható: iroda

A Nevelőtestület: 2024. augusztus 16.-án kelt ANT/2024.08.16. számú határozattal elfogadta.

A fenntartó Alapítvány: 2024. augusztus16.-án véleményezte és helyben hagyta.

Hatályba lépett: 2024. augusztus 16.

Alkalmazandó: 2024. augusztus 16.-től

__________________________                      ___________________

               Szabó Ágnes                               Tóth-Szolcsányi Csilla

fenntartó képviselője, kuratóriumi elnök              Megbízott Igazgató/h 

  1.  A pedagógus teljesítményértékelésre vonatkozó hatályos jogszabályok, közlemények

Ez a Szabályzat a teljesítmény értékelés érvényességére és a hatáskörökre terjed ki.

A dokumentum minden az intézményben dolgozó pedagógusra, pedagógus diplomával rendelkező NOKS-os dolgozóra kiterjed.

  1.  A TÉR jogszabályi háttere

-  A pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LIL törvény 75.§ (2) bekezdés k) pont;

98.§ (3) bekezdés; 160.§ (7) bekezdés

- A pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LIL törvény végrehajtásáról szóló 401/2023. (VIII. 30.) Korm. rendelet 88/A. §; 95/D. §

-     A pedagógusok teljesítményértékeléséről szóló 18/2024. (IV. 4.) BM rendelet

  1. 3.    A TÉR felépítésének alapelvei
    1. egységes, ugyanakkor intézménytípusok egyedi sajátosságait fegyelembe vevő felépítés
    2. adatalapúság,
    3. egyszerű, világos felépítés, közérthető, átlátható és kezelhető számú értékelési szempontrendszer
    4. tanév/nevelési év szerinti ütemezés
    5. személyhez igazodó értékelés
    6. objektív adatokra, tényekre, valamint a gyermekek/tanulók tervezett fejlesztése során elért eredményekre épülés,
    7. az igazgató (értékelő) egyértelmű felelősségének meghatározása az értékelésben,
    8. átlátható és könnyen kezelhető teljesítménykövetelmény,
    9. a személyes megbeszélésekre épül a célok és fejlesztési követelmények meghatározása, az érékelő beszélgetés,
    10. lehetőség az önértékelésre.
  1. A teljesítményértékelés szereplői, jogosultságaik, és feladataik

A teljesítményértékelés az intézmény igazgatójának jogkörébe és felelősségi körébe tartozik.

Jogkör átadás: Operatív igazgató.  Telephely esetén, ha az értékelendők száma indokolja:

  1. az igazgató a helyettesét értékeli.

Értékelendő személyek

-          A teljesítményértékelési időszak első napján legalább Pedagógus I. besorolással rendelkező, pedagógus munkakörben foglalkoztatott, valamint a Púétv. 98. § (3) bekezdésében meghatározott pedagógus szakképesítéssel vagy szakképzettséggel rendelkező nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben foglalkoztatottak.

-        A nevelő-oktató munkában nyugdíjasként részt vevő pedagógusokra a teljesítményértékelés előírásai nem alkalmazandók.

Az igazgató/operatív igazgató

-        meghatározza az adott tanévre vonatkozó, egyedi intézményi értékelési szempontot, amelyet feltölt a Kréta TÉR informatikai rendszerbe,

-        tervezi, szervezi, irányítja, dokumentálja a teljesítményértékelés teljes folyamatát,

-        közreműködőt von(hat) be a teljesítményértékelésbe, amelyről tájékoztatást nyújt minden érintettnek,

-        megismeri, jóváhagyja, véglegesíti a pedagógusok egyéni teljesítménycéljaira tett javaslatokat,

-        azon pedagógusok esetében, akik nem jelölnek meg egyéni teljesítménycélt, jogszabály alapján előír teljesítménycélt, amelyről az érintettet tájékoztatja,

-        az értékelt pedagógusokkal személyenként megismerteti vezetői értékelését, személyes beszélgetésre hívja meg az értékelt személyeket, valamint az értékelésben közreműködőket,

-        az értékelt személy véleményének megismerése után véglegesíti, lezárja az értékelést,

-        a fenntartónak javaslatot készít az érintettek illetményeltérítésre, amelyet határidőre megküld,

-        ha a fenntartó részletes indoklást kér, azt elkészíti, szükség esetén kiegészíti és ismételten megküldi,

-        a következő tanév elején összefoglaló tájékoztatást ad a nevelőtestület részére a teljesítményértékelés eredményeiről.

Az értékelésben közreműködők

Az igazgató/operatív igazgató teljesítményértékelési feladatainak ellátására közreműködőt vonhat be. A közreműködő felkérését/kijelölését írásban kell megtenni, feladatairól történő pontos tájékoztatása mellett.

Közreműködők lehetnek: igazgatóhelyettes, az értékelendő munkatárs munkaközösségének vezetői.

A közreműködők feladatai

-        közreműködés az egyéni teljesítménycélok meghatározásában ütemterv készítése a közreműködői értékelési feladatok folyamatáról,

-        ütemterv megismertetése az értékelendő személyekkel,

-        közreműködés az egyéni teljesítménycélok megvalósulásának követésében, valamint a munkavégzés mennyiségi és minőségi szempontokra kiterjedő értékelésében,

(foglalkozások, programok látogatása, alátámasztó dokumentumok elemzése, adatok elemzése, jegyezetek készítése),

-        javaslat megfogalmazása az értékeléshez,

-        részvétel a teljesítményértékelő megbeszélésen,

-        az etikai szabályok betartása és a hivatali titok megőrzése,

-        az eljárás során készült dokumentumok önálló, külön csak a szükséges mértékben és időtartamig történő tárolása, amelyeket az eljárás lezárásakor át kell adnia az igazgatónak, beleértve az eljárás során szükség szerint készített digitális dokumentumokat is.

Az igazgató/operatív igazgató és a közreműködők az eljárás során betartják és betartatják az etikai szabályokat, hivatali titokként kezeli az egyes pedagógusok, pedagógus végzettségű nevelő-oktató munkát segítők értékelési adatait, pontszámait, és a személyes záró értékelésen elhangzottakat.

Az értékelendő személyek feladatai:

-          megismerik a pedagógusok teljesítményértékelésére vonatkozó alapvető szabályokat, különösen az eljárás szakmai kritériumrendszerét és az iskolai belső szabályozást,

-          javaslatot tesznek az igazgatónak/főigazgatónak saját teljesítménycéljaikra, a teljesítményértékelési időszakon belül azok teljesülésének várható időpontjára,

-          kezelik a teljesítményértékeléshez biztosított informatikai felületen saját teljesítményértékelési adminisztrációjukat,

-          a tanév során elkészítik, rendszerezik, az adatvédelmi szabályok betartása mellett átadják vállalt teljesítménycéljaik megvalósításának digitális, valamint egyéb dokumentumait, továbbá a meghatározott szempontok alapján megvalósuló munkavégzést alátámasztó dokumentumokat,

-          együttműködnek az igazgatóval/operatív igazgatóval/közreműködővel a teljesítményértékelés feladatainak végzése során,

-          megismerik a vezetői értékelést, saját döntésük szerint reflektív önértékelést készítenek az informatikai felületen,

-          részt vesznek a tanév végén az értékelést lezáró megbeszélésen,

-          részt vesznek az egyedi intézményi értékelési szempont megvalósításában, amelyet egyéni céljaik végzéséhez hasonló módon dokumentálhatnak,

-          a teljesítményértékelés során betartják az etikai szabályokat.

Az igazgató, igazgatóhelyettes értékelése

Az igazgató értékelését a fenntartó végzi, az általa meghatározott eljárásrend szerint.

A vezetői megbízással rendelkező értékelendő személyek értékelése az igazgató/operatív igazgató feladata és jogköre, amennyiben nem él a jogkör átadás lehetőségével.

Az igazgatóhelyettes értékelési szempontjai megegyeznek az igazgató értékelési szempontjaival. Feladatai megegyezik az értékelendő személy feladataival.

  1. Egyedi, egy tanévre szóló intézményi értékelési szempont meghatározásának és elfogadásának rendje

Az egyedi intézményi értékelési szempont meghatározására javaslatot tehetnek a nevelőtestület tagjai az alábbi dokumentumok tartalmának figyelembevételével:

-        Pedagógiai program kiemelt céljai

-        Előző tanév értékeléséből következő fejlesztési célok

-        Megvalósítás folyamatában lévő, vagy megtervezett intézkedési tervek

-        Intézményi tanfelügyelet megállapításai

-        Egyéb, intézkedést kívánó intézményi szintű mutatók

Az egyedi intézményi értékelési szempontról az igazgató/operatív igazgató dönt a nevelőtestület bevonásával minden év augusztus 25-ig.

  1. Személyre szabott éves teljesítménycélok meghatározásának, elfogadásának, értékelésének rendje

A személyes teljesítménycélok meghatározására az értékelendő munkatárs tesz javaslatot az értékelésében közreműködőként kijelölt vezető ajánlásának figyelembevételével.

Az értékelendő munkatárs előzetesen kikérheti igazgatójának/operatív igazgatónak javaslatát is.

A személyes teljesítménycélokat a Kréta TÉR felületére szükséges feltölteni minden év június 30 és szeptember 30 közötti időszakban, vezetői megbízással rendelkező értékelendő személy esetén június 30-tól augusztus 31-ig. A teljesítménycélokat konkrétan kell megfogalmazni maximum 300 karakter terjedelemben oly módon, hogy a teljesítmény elérése azonosítható, konkrét mutatókkal értékelhető legyen. A célok mellé szükséges rögzíteni a teljesítés tervezett időpontját.

A személyes teljesítménycélokat az igazgató/operatív igazgató hagyja jóvá. Amennyiben a teljesítménycél nem kapcsolódik az intézmény szakmai célkitűzéseihez, nem egyértelmű, vagy nem elég konkrét, az igazgató/operatív igazgató javasolja azok módosítását.

A személyes teljesítménycélok meghatározásához az alábbi dokumentumok az irányadók:

-        Pedagógiai program kiemelt céljai

-        Előző tanév értékeléséből következő fejlesztési célok

-        Megvalósítás folyamatában lévő, vagy tervezett intézkedési tervek

-        Intézményi tanfelügyelet megállapításai

-        Előző tanév vezetői óra/foglalkozáslátogatásának jegyzőkönyve

-        Intézményi munkatervi célok, kiemelt feladatok

-        Munkaközösségi szakmai tervek

-        Minősítési eredmények, önértékelés eredményei

A teljesítménycélok magukban foglalhatnak az alapfeladatként elvégzett tevékenységekkel kapcsolatos, egyértelmű minőségi vagy egyéb mutatóhoz kapcsolódó elemeket is.

A személyes teljesítménycélok módosítására a munkaköri feladatok jelentős mértékű változását követő 30 napon belül legkésőbb a naptári év februárjának utolsó munkanapjáig van lehetőség.

Ha a köznevelési jogviszony év közben jön létre, a teljesítménycélokat a jogviszony kezdetétől számított 60 napon belül kell meghatározni.

Az igazgató személyre szabott teljesítménycéljait a fenntartó hagyja jóvá, és értékeli azok teljesítését.

Értékelési szempontok

A teljesítményértékelési rendszer minden pedagógus és vezető esetében két részből épül fel:

  1. Munkavégzés meghatározott értékelési szempontjai alapján történő értékelés

Az egyes területek, szempontok értékelését az értékelő igazgató/operatív igazgató a rendelkezésre álló adatok (mennyiségi, illetve minőségi mutatók), valamint a további információgyűjtések alapján végzi el. Az egy egyedi intézményi értékelési szempontot az értékelő igazgató/operatív igazgató a rendelkezésre álló adatok, az intézmény adott tanítási évre, nevelési évre szóló célkitűzései alapján határozza meg.

  1. A személyes teljesítménycélok (a továbbiakban: teljesítménycélok) meghatározása és értékelése

A teljesítménycélok magukban foglalhatnak az alapfeladatként elvégzett tevékenységekkel kapcsolatos, egyértelmű minőségi vagy egyéb mutatóhoz kapcsolódó elemeket is.

  1. 7.                  A munkavégzés meghatározott mennyiségi és minőségi szempontokra egyaránt kiterjedő értékelése

 

A 18/2024.(IV.4.) BM rendelet 4.§. (4) alapján az Oktatási Hivatal által közzétett, a köznevelési intézményekre vonatkozó TÉR-dokumentumok tartalmazzák az értékelés szempontjait, az egyes szempontok részterületeit, az egyes részterületekre adható pontszámokat, a munkavégzés mennyiségi és minőségi mutatóit alátámasztó figyelembe veendő dokumentumokat és tevékenységeket.

A munkavégzés meghatározott szempontjai alapján történő értékeléshez az értékelendő személyek portfóliót készíthetnek, amelyben szempontonként és részterületenként gyűjthetik a munkavégzésük minőségét és mennyiségét alátámasztó dokumentumokat. A portfólió tartalmát május 31-ig átadják az értékelésben közreműködő vezetők részére.

A portfólió dokumentumai lehetnek:

-        óra/foglalkozástervek

-        megvalósított projektek tervei, eredményei

-        egyéni fejlesztési tervek

-        kidolgozott szakmai – módszertani segédanyagok

-        intézményi megbízatások teljesítésének adott tanévi eredményei

-        feljegyzés mentori programról

-        tanúsítvány továbbképzésen való részvételről

-        feljegyzés hospitálásról

-        tanulmányozott/elolvasott szakirodalomjegyzék

-        feljegyzés meglátogatott székhely/telephely jógyakorlat látogatásról,

-        publikáció

-        pályázati anyagok

-        továbbképzés feljegyzései, tudásmegosztás forgatókönyve

-        rendezvények, programok forgatókönyvei

-        versenyeredmények

-        mérési eredmények

-        egyedi visszajelzések

-        elégedettségmérés adatok megtartott szakmai programokról

-        díjak, elismerések

-        mesterpedagógusi, kutatótanári programok eredményei

-        szülői elégedettségmérés adatai

Az értékelésben közreműködő igazgató/operatív igazgató a portfólió tartalmának értékelése mellett az alábbi további kiemelt szempontok mentén értékelik munkatársaikat:

-        Az adott tanévi kompetenciamérési eredmények megelőző mérés eredményeihez viszonyított mutatói,

-        Foglalkozáslátogatások tapasztalatai a korszerű, innovatív pedagógiai módszerek, eszközök, differenciált munkaformák, tanulásszervezési eljárások alkalmazásáról,

-        Foglalkozási tervek, témavázlatok, óratervek, egyéni fejlesztési tervek szakmai minősége,

-        SZMSZ és Házirend szabályainak, a munkaköri leírásában foglaltak betartása,

-        A tanügyi dokumentumok feladatkörhöz kapcsolódó szakszerű, pontos, határidőre történő vezetése,

-        Az e-naplóban a tantárgyhoz, foglalkozásokhoz kapcsolódóan naprakészen vezetett előrehaladás, az óvodások hiányzásának rögzítése, ,

-      Konstruktív, részvétel a nevelőtestületi értekezleteken, aktív közreműködés a szakmai munkaközössége éves programjainak tervezésében, szervezésében, megvalósításában, értékelésében. Szakszerűség és objektivitás az információk átadásában és fogadásában.

-        Kezdeményező együttműködés a pedagógustársakkal, szakmai partnerekkel,

-        A szülői értekezletek, fogadó órák hiánytalan megtartása. A szülők/törvényes képviselők igény szerinti szakszerű, közérthető és objektív tájékoztatása, folyamatos együttműködésre való törekvés,

-        Szülői kérdőívek mutatói.

Az érékeléshez rendelkezésre álló adatok, információk forrásai

Pedagógusok esetében

- igazgatói, igazgató helyettesi, operatív igazgatói, munkaközösség-vezetői látogatások,

- foglalkozások dokumentált tapasztalatai

- e- napló (eKRÉTA),

- intézményi adminisztráció adatai,

- pedagógiai program,

- éves munkaterv,

- Differ mérés eredményei,

- szülői kérdőívek,

- egyéb intézményi dokumentumok.

Vezető esetében

- a szakmai munkát és a napi működést meghatározó dokumentumok:

  • szervezeti és működési szabályzat,
  • pedagógiai program,
  • éves munkaterv, beszámoló,
  • szakmai ajánlások,

- külső érékelések megállapításai (intézményi pedagógiai-szakmai ellenőrzés alapján).

- fenntartó rendelkezésére álló adatok, fenntartói ellenőrzés

- egyéb egyedi visszajelzések.

Ellenőrzési szempontok a diplomás NOKS-os dolgozók esetében:

  1. A pedagógiai munka támogatásának minősége, eredményessége

-          önállóság, szakmai tudás

-          aktív közreműködés a nevelés-oktatás folyamatának támogatásában

-          elkészített dokumentumok minősége, mennyisége, aktualitása

-          digitális felkészültség

  1. Feladatvállalás mennyiségi mutatói:

-          közreműködés a tervezési folyamatban

-          a gyermek összetétel figyelembevételével többletfeladatok ellátása

-          részvétel az intézményen belüli és kívüli programokon

  1. Munkavégzés megbízhatósága, határidők betartás

-          megbízhatóság, szakszerűség

-          határidők betartása

-          pontosság

  1. Kommunikáció, együttműködés

-          aktivitás

-          együttműködés külső, belső partnerekkel

-          kommunikáció

  1. Szakmai felelősségvállalás, elkötelezettség

-          szakmai elkötelezettség, nyitottság

-          felelősségvállalás

-          szakmai fejlődés iránti elkötelezettség

  1. Munkakörhöz kötődő támogató, etikus magatartás

-          etikus viselkedés

-          etikus és jogszerű adatkezelés

  1. Egyedi intézményi értékelési szempont

 

Ellenőrzési szempontok óvodapedagógus dolgozó esetén:

  1. Pedagógiai munka minősége, eredményessége

-          a gyermekek személyiségfejlődésének eredményei, az óvodakötelezettség megkezdésének adatai

-          a gyermekek ellátása, fejlesztése a vonatkozó szakmai normáknak, protokollnak megfelelően

-          korszerű, innovatív pedagógiai módszerek, tevékenységszervezési eljárások napi alkalmazása

-          díjak, elismerések, publikációk, mesterprogram, megvalósítása és ezek hasznosulása az óvoda életében

  1. Feladatvállalás mennyiségi mutatói:

-          éves tartalmi tervezés, napi tervezés

-          többletfeladatok, különböző megbízások vállalása

-          az intézményen belüli óvodai szintű rendezvények

-          az intézményen kívüli programokban való részvétel

  1. Munkavégzés megbízhatósága, határidők betartása

-          a pedagógus szabály és normakövető magatartása

-          csoportnapló, mulasztási napló

-          a gyermekek személyiségfejlődésének nyomon követésével összefüggő adminisztrációs tevékenység

  1. Kommunikáció, együttműködés

-          nevelőtestületi tevékenységekben való réászvétel, együttműködés szakmai partnerekkel

-          kapcsolattartás és kommunikáció a szülőkkel/ törvényes képviselőkkel

  1. Tehetséggondozás, felzárkóztatás

-          tehetség jeleit mutató gyermek óvodai nevelése

-          a kiemelt figyelmet igénylő gyermekek fejlesztése

-          iskolába lépés segítése

  1. Motiváció, elkötelezettség, etikus magatartás

-          motiváció, elkötelezettség

-          a szervezet képviselete

-          etikus magatartás

  1. Egyedi intézményi értékelési szempont

Vezetői megbízással rendelkező óvodapedagógusok esetén ellenőrzési szempontok:

  1. Intézményi feladatellátás eredményessége
  2. Erőforrásokkal való gazdálkodás
  3. Stratégiai szemlélet
  4. Vezetői kommunikáció és irányítás
  5. Külső kapcsolatok
  6. Motiváció, elkötelezettség, etikus magatartás
  7. Fenntartó által meghatározott, az adott intézmény sajátos helyzetét tükröző értékelési szempont.

Ezen ellenőrzési szempontokon túl meg kell határozni, minden év június 30-ig, de legfeljebb

a) vezető esetén augusztus 31-ig,

b) más személy esetében szeptember 30-ig az egyéni teljesítménycélokat.

Ezek, NOKS dolgozók, és pedagógusok esetén 3-3 darab, míg vezetők esetén 4 darab. A személyes teljesítménycélok módosítására 8 új munkaköri feladat esetén) legkésőbb a naptári év februárjának utolsó napjáig egyszeri alkalommal van lehetőség.

A személyes teljesítménycélok meghatározásának végső határideje: naptári év június harmadik hete, péntek. Az egyéni teljesítménycélokat az igazgató/operatív igazgató hagyja jóvá, igazgató esetén a fenntartó, vagy annak képviselője hagyja jóvá.

Az egyéni teljesítmény célok pontozása:

NOKS: 3x8 pont

Pedagógus: 3x8 pont

Igazgató: 4x10 pont

A teljesítménycél pontozása:

Megvalósulás mértéke

Adható pont meghatározás

pontszám ped., NOKS esetén

pontszám vezető esetén

Teljes mértékben megvalósult, kiemelkedő

max. pontszám

8

10

75%- a megvalósul a vállalt célnak, megfelelő

pontszámok 75%

6

7,5

50%-a megvalósul a vállalt célnak, kevésbé megfelelő

pontok %

4

5

Nem valósul meg, és törekvés sem tapasztalható a megvalósításra, nem megfelelő

0

0

0

 

Az eredményeket a KRÉTA rendszer TÉR alkalmazásában kell rögzíteni június 30-augusztus 15 között. Az érintett kollégával az eredményt közölni kell, részterületekre lebontva, indokolni az elért eredményt.

Az értékelés eredménye szerint:        a) 80% felett kiemelkedő

             b) 50-80% között átlagos

 c) 50% alatt fejlesztendő teljesítményszintű.

C) esetben az értékelt személy köteles fejlesztési tervet írni, és a következő évi egyéni teljesítmény céljait ez alapján megállapítani.

Az eredmény függvényében bér többlet adható, adott munkavállalónak, abban az esetben,

  • ha eredménye 80-100% között van,
  • maximum az értékelt személyek 20%-a kaphat adott évben
  • mértéke az állami finanszírozástól, illetve a költségvetéstől függ
  • az igazgató/operatív igazgató döntése alapján.
  1. 8.                  A teljesítményértékelés adatainak kezelése

Kezelt adatok köre:

-        az értékelt személyek teljesítményértékelése során megállapított pontszámok,

-        teljesítményszint,

-        szülői vélemények

-        a személyes értékelő megbeszélésen elhangzottak.

Adatkezelők

-        értékelő vezető,

-        az értékelésben közreműködők,

-        a fenntartó.

Az adatokhoz való hozzáférés

-        A fenntartó betekintési jogosultsággal rendelkezik minden értékelt személyre vonatkozóan.

-        Az értékelő vezető/ operatív igazgató az értékeléssel kapcsolatos valamennyi értékelési jogkört gyakorolhatja az intézmény minden alkalmazottjára vonatkozóan, hozzáfér minden értékelt személy adataihoz.

-        Az értékelésben közreműködő vezető/ operatív igazgató a szakterületéhez (telephely, munkaközösség) tartozó pedagógusok értékelési adataihoz kap hozzáférést

-        Az értékelt pedagógus csak a saját adatait látja.

Minden résztvevőre vonatkozik, hogy 3. félnek nem adhat ki az értékeléssel kapcsolatos adatot.

  1. 9.                  Az értékelő megbeszélés résztvevői, formai, tartalmi követelményei és dokumentálása

A teljesítményértékelés személyes megbeszéléssel zárul.

Az értékelő megbeszélésen részt vesz:

-        az értékelő vezető,

-        az értékelendő személy,

-        az értékelő vezető által felkért közreműködő, valamint

-        ha az értékelő vezető nem kérte fel közreműködőként, akkor az értékelendő személy kérésére annak a munkaközösségnek a vezetője, amelyben az értékelendő személy részt vesz.

Az értékelő megbeszélés formai, tartalmi követelményei:

-        Az értékelés időpontjáról az igazgató/ operatív igazgató előzetesen tájékoztatja a munkatársakat.

-        Az értékelő vezető/ operatív igazgató a 4. és 5. pontban részletezett szempontok alapján értékeli a pedagógus teljesítményét.

-        Az értékelt pedagógus/vezető a megadott szempontok alapján történő értékelését kiegészítheti saját önértékelésével.

-        Az értékelő vezető/ operatív igazgató a teljesítményértékelés lefolytatását követően, az önértékelést, közreműködői javaslatot is mérlegelve, megállapítja az értékelendő személy teljesítményszintjét.

-        Ha az értékelendő személy a teljesítményértékelésével kapcsolatban észrevételt tesz, az észrevételeit a teljesítményértékelésnek tartalmaznia kell.

-        A véglegesített pontszámot és a teljesítményszintet az értékelt személlyel való közlését követően rögzíteni kell a teljesítményértékelési elektronikus rendszerben.

-        Az értékelést záró megbeszélésről jegyzőkönyv vagy feljegyzés készülhet.

  1. 10.              A teljesítményértékelés folyamata és időterve

 

Egyedi, tanévre szóló intézményi teljesítménycél meghatározása, rögzítése a Kréta TÉR felületén

tanév kezdés előtt, legkésőbb augusztus 25-ig

A teljesítményértékelési rendszer intézményi eljárásrendjének megalkotása/felülvizsgálata

a tanév első napjáig

Az értékelésben közreműködők megbízása

a tanév első napjáig

Közreműködő vezető/ operatív igazgató értékelési ütemtervének elkészítése

szeptember 30-ig

Egyéni, tanévre szóló személyes teljesítménycélok meghatározása, rögzítése a Kréta TÉR felületén

megelőző tanév június 30-tól szeptember 30-ig

Egyéni, tanévre szóló személyes teljesítménycélok meghatározása, rögzítése a Kréta TÉR felületén vezetői megbízással rendelkezőknek

augusztus 31-ig

A személyes teljesítménycélok tevékenységeinek végzése, az alátámasztó dokumentumok gyűjtése

folyamatosan a tanév során május 15-ig

A munkavégzés meghatározott szempontjai alapján történő értékeléshez szempontonként és részterületenként a munkavégzés minőségét és mennyiségét alátámasztó dokumentumok gyűjtése (portfólió)

folyamatosan a tanév során május 15-ig

Dokumentumellenőrzések, foglalkozás, programlátogatások, adatgyűjtések, elemzések

folyamatosan a tanév során május 15-ig

Szülők kérdőívezése - elégedettségmérés

április 1-május 15.

Az értékeléshez rendelkezésre álló dokumentumok, adatok átadása a közreműködő vezetőnek/operatív igazgatónak

folyamatosan a tanév során, legkésőbb május 15-ig

Az értékelésben közreműködők előzetes értékelése, javaslat készítése az igazgató/operatív igazgató számára

május 15-május 30.

Az igazgató/ operatív igazgató előzetes értékelése, az értékelendő munkatárs tájékoztatása az előzetes értékelés eredményéről

június 1-június 10.

Az étékelendő munkatárs önértékelése (opcionális)

június 15.

Személyes értékelő megbeszélések

június 15-június 30.

Értékelés lezárása, a véglegesített értékelés rögzítése teljesítményértékelési elektronikus rendszerben

június 30.

(óvodában augusztus 15.)

A TÉŔ rendszer működtetésének értékelése (az év végi beszámolóban szerepelnie szükséges)

július 31.

 

Mellékletek:

  1. számú: Teljesítményértékelő lap NOKS
  2. számú: Teljesítmény értékelő lap pedagógus
  3. számú: Teljesítményértékelő lap Vezető beosztású Pedagógus
  4. Megbízás a pedagógusok teljesítményértékelésének közreműködő vezetői feladataira
  5. számú: A teljesítményértékelés záró megbeszélésének jegyzőkönyve

A teljesítményértékelés eredményéről a fenntartót értesíteni, tájékoztatni kell augusztus 31-ig.

                                                                            12. sz. melléklet

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság

 

2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről

(5e) *  A köznevelési intézmény biztosítja, hogy a gyermekek, tanulók és hozzátartozóik a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett, az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény 149/B. §-a szerinti internetes tájékoztató és segítségnyújtó szolgálat elérhetőségét megismerhessék. A köznevelési intézmény köteles az e bekezdés szerinti elérhetőséget a köznevelési intézményben jól látható helyre kifüggeszteni, ezenfelül egyéb módon is biztosíthatja az elérhetőség megismerhetőségét.

értelmében a 2003. évi C. törvény 149/B. §-a alapján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság címét és elérhetőségeit a faliújságon, jól látható helyen el kell helyezni!

149/B. § *  (1) A Hatóság a biztonságos internethasználat, mint közérdeken alapuló cél megvalósulásának elősegítése, így különösen a kiskorúak védelme, a tájékozottság növelése, az erőszakos, uszító vagy más módon visszaélést megvalósító internetes tartalmak visszaszorítása érdekében, nem hatósági hatáskörben, közérdekű feladatellátása keretében internetes tájékoztató és segítségnyújtó szolgálatot (a továbbiakban: internet hotline) tart fenn.

(2) Az internet hotline működésére vonatkozó – e §-ban nem szabályozott – rendelkezéseket a Hatóság Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza (a továbbiakban: internet hotline szabályzat).

(3) A Hatóság csak olyan internetes visszaélést vonhat az internet hotline szabályzat hatálya alá és olyan internetes visszaélést jogosult vizsgálni, amely nem tartozik más hatóság, bíróság vagy más állami szerv kizárólagos hatáskörébe.

(4) Az internet hotline keretében a Hatóság:

a) a biztonságos internethasználat előmozdítása céljából internetes tájékoztató, segítségnyújtó és bejelentő felületet (a továbbiakban: bejelentő felület) üzemeltet és az internet hotline szabályzatban meghatározott egyes internetes visszaélések visszaszorítása érdekében a bejelentő felületre érkező bejelentéseket megvizsgálja;

b) figyelemmel kíséri és elemzi – szükséges esetben a gyermekvédelem és a bűnmegelőzés területén hatáskörrel rendelkező szervezetek bevonásával – a kiskorúak biztonságos internethasználatát veszélyeztető internetes jelenségeket, ezekkel kapcsolatban tájékoztató tevékenységet végez;

c) együttműködik az internetes visszaélések ellen fellépő hazai és nemzetközi szervezetekkel.

(5) Az internet hotline szabályzatban meghatározott internetes visszaélés észlelése esetén a bejelentő felületen bárki bejelentéssel élhet.

(6) Az (5) bekezdés szerinti bejelentés alapján a Hatóság jogi segítségnyújtásként, a közérdek védelme érdekében jár el, ha a körülmények alapján felmerül az internet hotline szabályzat szerinti internetes visszaélés valószínűsége. A bejelentés alapján indított vizsgálat nem hatósági eljárás, a Hatóság az eljárása során hatósági hatáskört nem gyakorolhat, hatósági eszközöket nem alkalmazhat. A bejelentés nem hatósági ügy.

(7) A Hatóság az (5) bekezdés szerinti bejelentést megvizsgálja, és ha az nyilvánvalóan alaptalan, vagy a bejelentésben foglalt ügy nem tartozik az internet hotline szabályzat hatálya alá, a bejelentést további vizsgálat nélkül lezárja és erről a bejelentőt értesíti. A Hatóság az értesítésben tájékoztatja a bejelentőt jogszabályban meghatározott jogairól és kötelezettségeiről, valamint a számára nyitva álló eljárásokról és jogorvoslatokról.

(8) Ha az (5) bekezdés szerinti bejelentés vizsgálata során a Hatóság megállapítja az internetes visszaélés valószínűségét, a Hatóság a rendelkezésére álló információk átadásával megkeresi az érintett internetes tartalom tartalom-, illetve tárhelyszolgáltatóját az internetes tartalom kivizsgálása érdekében, valamint, hogy a vizsgálata eredménye függvényében tegye meg a szükséges intézkedéseket. A megtett intézkedésekről a megkeresett szolgáltató köteles tájékoztatni a Hatóságot.

(9) Ha az (5) bekezdés szerinti bejelentés alapján felmerül valamely nem magánindítványra üldözendő bűncselekmény lehetősége, a Hatóság az észlelést követő egy munkanapon belül továbbítja a bejelentést a nyomozó hatóságnak. Ha a nyomozó hatóság nem állapítja meg bűncselekmény gyanúját, a Hatóság a rendelkezésére álló információk átadásával megkeresi az érintett internetes tartalom tartalom-, illetve tárhelyszolgáltatóját az internetes tartalom kivizsgálása érdekében, valamint, hogy a vizsgálata eredménye függvényében tegye meg a szükséges intézkedéseket. A megtett intézkedésekről a megkeresett szolgáltató köteles tájékoztatni a Hatóságot.

(10) Ha az (5) bekezdés szerinti bejelentés alapján olyan internetes visszaélés valószínűségét azonosítja a Hatóság, amely a Hatóság tagságával működő internetes hotline-szolgáltatók nemzetközi szövetsége alapokmánya szerinti, a gyermekek internetes szexuális kizsákmányolásának, illetve a gyermekek szexuális kizsákmányolását ábrázoló anyagok terjesztésének gyanúját veti fel, a Hatóság a rendelkezésére álló információkat – a (7)–(9) bekezdésben foglaltak mellett – a tagságával működő nemzetközi szövetség által kezelt bejelentő felületre is továbbítja.

Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elérhetőségei:

BUDAPEST:

CÍM: 1133 Budapest, Visegrádi u. 106.

Telefonszám: (+36 1) 468 0673

 

MISKOLC:

CÍM: 3529 Miskolc, Csabai kapu 17.

Telefonszám: (+36 46) 555 500

Ügyfélfogadási idő:

             H-Cs: 8:00 – 16:00

             P: 8:00 – 13:30

Az SZMSZ 12. mellékletét az igazgatóhelyettes a fenntartó Alapítvány kuratóriumi elnökének egyetértésével 2024. december 02.-én hatályba léptette.

Dr. Máténé Csabai Emőke ANAÓ igazgatóhelyettes   Szabó Ágnes ANA kuratóriumi elnök

MEGISMERÉSI NYILATKOZAT

Az SZMSZ-ben és mellékleteiben foglaltakat megismertem. Tudomásul veszem, hogy az abban foglaltakat a munkavégzésem során köteles vagyok betartani.  

 

Név

Beosztás/munkakör

Kelt

Aláírás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kelt: Budapest, 2024. augusztus 16.                                                                                                                      Tóth-Szolcsányi Csilla

                         Ph.                                                      igazgató/h                                       

 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 53
Tegnapi: 6
Heti: 317
Havi: 755
Össz.: 80 642

Látogatottság növelés
Oldal: ANAÓ SZMSZ 2024. melléklet 5.
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY INTÉZMÉNYEI SZABÁLYZATOK, DOKUMENTUMOK - © 2008 - 2025 - anaszabalyzatok.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ...

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »