Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda
1149 Budapest, Pósa Lajos utca 61
MUNKATERV
2021-2022.
Intézmény OM- azonosítója: 201627 |
Intézményvezető: ……………………………… aláírás |
Legitimációs eljárás
|
|
Nevelőtestület nevében:
……………………………… aláírás
|
Fenntartó nevében:
………………………………. aláírás
|
A dokumentum jellege: Nyilvános
|
|
Érvényessége: 2021.09.01 – 2022.08.31.
|
|
Ph.
|
Szeresd a gyermeket! A gyermek fénysugár,
Közöttünk itt alant mindig ragyogva jár.
Mikor szomorkodol: szemed közé nevet,
Ha bűnre bűn nyom is: ő akkor is szeret.
Szívednek mélyiből kicsalja a borút,
Fejedre rózsákból vígan fon koszorút.
Ne érje gond soha, ki rád hajnalt derít:
Töröld le gyöngéden a gyermek könnyeit!
/ Pósa Lajos/
Nevelési év időtartama: A nevelési év első napja 2021. szeptember 1. (szerda), utolsó napja 2022. augusztus 31. (szerda).
A nevelőtestület által meghatározott pedagógiai célra öt munkanapot nevelés nélküli munkanapként használhatunk fel, amelyből két nevelés nélküli munkanap időpontjáról és programjáról - az óvodavezető véleményének kikérésével – a telephely óvodapedagógusai is jogosultak dönteni.
Nevelőtestületi tanácskozásainkon (nevelés nélküli munkanap, nevelőtestületi értekezlet) a nevelőtestület valamennyi tagja részt vesz. A nevelőmunkát segítő munkatársak (pedagógiai asszisztens, dajka, konyhai kisegítő) részvétele a szervezés függvényében alkalomszerűen kötelező.
Szünetek időtartama - A nyári zárva tartás tervezett időpontjai
Székhely és telephely Óvoda |
25. hét |
26. hét |
27. hét |
28. hét |
29. hét |
30. hét |
31. hét |
32. hét |
33. hét |
34. hét |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Megjegyzés: x = zárva
Szünetek időpontjai:
Pedagógiai folyamatok
1.1.
Pedagógiai folyamatok - Tervezés„P” |
- Hogyan valósul meg a stratégiai és operatív tervezés? - Az éves munkaterv összhangban van a stratégiai dokumentumokkal és a munkaközösségek terveivel. - Milyen az intézményi stratégiai terv és az oktatáspolitikai köznevelési célok viszonya; az operatív tervezés és az intézményi stratégiai célok viszonya? |
Az intézmény stratégiai dokumentumai és az éves munkaterv tartalmainak összhangja
Célrendszerünk olyan alapot kíván adni a képességek és jártasságok kialakításához,
melyek e gyorsan változó világban várnak gyermekeinkre.
Szabályozó dokumentumok |
A stratégiai dokumentumokban megjelenített célok kiemelése 2021-2022. |
Kapcsolódó feladatok |
Pedagógiai program |
Óvodánk kiemelt feladatának tartja a környezettudatos nevelést, ezen belül a környezet védelemhez és megóvásához kapcsolódó szokások alakítását, az egészséges életmódra nevelést és az egészséges életvitel igényének kialakítását. A gyermekek a tevékenység, cselekvés közben ismerik meg a világot, mely nagyobb teret biztosít a gyermeki aktivitásnak, önállóságnak. Az évszakokhoz, jeles napokhoz kötött tevékenységeken keresztül olyan új ismeretekre tehetnek szert, melyek segítik a saját és tágabb környezetükben való eligazodást |
A gyermekek a tevékenység, cselekvés közben ismerik meg a világot, mely nagyobb teret biztosít a gyermeki aktivitásnak, önállóságnak. |
Továbbképzési terv |
A továbbképzési programnak és az adott beiskolázási tervnek az intézmény hatályban lévő pedagógiai programjával összhangban kell lennie. |
A pedagógiai program megvalósítását szolgáló, valamint a szakmai megújító képzések és intézményi minőségirányítási feladatokat segítő képzések, továbbképzések előtérbe kerülnek. |
Önértékelési program |
Az önértékelési tervben beütemezett feladatok megvalósítása. Az Intézményi Önértékelési Program alapján 2 fő (F.J.; V |
Az Intézményi Önértékelési Program alapján 5 fő. |
Etikai kódex |
A Kódex célja a pedagógus szakma közmegegyezésen alapuló hivatáserkölcsi normáinak rögzítése, a szakma belső összetartozását és ezzel társadalmi megbecsültségét erősítő, a közösség tagjaként követendő etikus emberi magatartások leírása. |
A pedagógus hivatás különlegesen fontos társadalmi szerepéből következően a nevelőtestület valamennyi tagja a Kódexet megismerte annak betartását magára nézve kötelezőnek tartja. |
SZMSZ |
Az SZMSZ mellékletének „Adatkezelési szabályzatában” a GDPR-nek való megfelelés biztosítása: „a gyermekek adatai különös figyelmet érdemelnek”. |
A gyermekek adatainak figyelemmel kisérése. SZMSZ aktualizálása a pontos adatoknak megfelelően / telephely megszűnése miatt / |
Iratkezelési szabályzat, melynek része az adatvédelmi szabályozás |
Az adatvédelmi tudatosság erősítése a nevelőtestület tagjai számára. A Nkt. 26. fejezete. |
A köznevelési intézményekben nyilvántartott és kezelt személyes és különleges adatokkal kapcsolatos alapvető szabályokat továbbra is a Nkt. 26. fejezete tartalmazza. |
Házirend |
A Házirend biztosítja az óvoda törvényes működésének, a nevelés zavartalan megvalósítását és segíti az óvodai közösségi élet megszervezését. |
Az intézmény belső működésének megismertetése az óvodával kapcsolatban álló gyermekek szüleivel, az óvoda dolgozóival és az óvodával jogviszonyban nem lévő, de az intézményt jogszerűen használó személyek számára. |
Vezetői pályázat/ Vezetési program |
Az irányított intézmény törvényes, szakszerű, optimális működésének, szakmai fejlesztésének biztosítása. Mindez az óvodai nevelésben érintett gyermekek és szülők, valamint a fenntartó elvárásaira való tekintettel. |
Az intézményvezető és a nevelőtestület, mint gyermekszerető és magas hivatástudattal rendelkező pedagógus közösség folyamatos feladatának tekinti az óvoda pedagógiai programjának hatékony megvalósítását, a belső szakmai fejlődést, az igényességet, az együttnevelést. |
Vezetői önértékelésre/ tanfelügyeletre alapozott önfejlesztési tervek |
A nevelés-oktatás terén meglévő folyamatos változás, változtatás szükségességének elfogadtatása. A változások feldolgozásába, megvalósításába a nevelőtestület és az alkalmazotti kör bevonása. |
A nevelőtestületnek és az alkalmazotti körnek közvetett, vagy közvetlen módon történő ellenőrzése, hogy a rá vonatkozó fontos változásokat, arra vonatkozó információkat ismeri. |
Intézményi önértékelésre/ tanfelügyeletre alapozott önfejlesztési tervek |
20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 63§-ban foglaltaknak történő megfelelés. |
A gyermekek eredményeiről, fejlettségéről a szülők felé való tájékoztatás visszacsatolásának aláírással történő dokumentálása (évente min. két alkalommal). |
Szabályozó dokumentumok készítése, korrekciója - Jogszabály által előírt, valamint a nevelőtestület által fontosnak ítélt működési és pedagógiai folyamatok szabályozása
Szabályozó dokumentumok |
Korrekció szükséges |
Jogszabályi háttér |
Kapcsolódó feladatok / tartalmak |
Megvalósításban érintettek köre |
|
Igen |
Nem |
||||
Pedagógiai program |
x |
|
Az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról szóló 363/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet módosítása Az egészséges életmódra nevelés terén az óvodai nevelés feladata az egészséges életmód, a testápolás, a tisztálkodás, az étkezés, különösen a magas cukortartalmú ételek és italok, a magas só- és telítettzsír-tartalmú ételek fogyasztásának csökkentése melléklet III. AZ ÓVODAI NEVELÉS FELADATAI cím, Az egészséges életmód alakítása alcím ötödik francia bekezdés)
Alapelvi szintű szabály, hogy a köznevelés egészének egyik meghatározója az egészséges életmódra nevelés [Nkt. 1. § (2) bek.]
|
- Az egészéges életmódra nevelés vonatkozásában a magas telítettzsír-tartalmú ételek fogyasztásának csökkentésére irányuló teendők rögzítése. - A speciális pedagógiai ellátásra jogosult, a tankötelezettségük megkezdésére halasztást kapott gyermekek részére biztosítandó, iskolakezdésre felkészítő foglalkozások meghatározása. - Az óvodán kívüli óvodai nevelés pedagógiai tervének elkészítése. Függelék csatolása: „Óvodán kívüli óvodai nevelés megszervezése a Koronavírus-járvány idején” - Hangsúlyosan jelenjenek meg a tankötelesekkel kapcsolatos fejlesztési és egyéb (beiskolázási stb.) célok és feladatok, különös tekintettel egy esetleges Home-Office időszakban is megvalósításra váró tartalmakra! |
Intézményvezető Intézményvezető-helyettes Óvodapedagógusok
|
Továbbképzési terv |
x |
|
|
|
|
Önértékelési program |
x |
|
20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 145. § (2) Oktatási Hivatal: Összevont Önértékelési kézikönyv. Ötödik, javított kiadás.
|
Az intézmény ötéves önértékelési ciklusának tervezése 2021-2026 |
Intézményvezető |
Etikai kódex |
|
|
|
Online etikett szabályok beépítése. |
|
SZMSZ |
x |
|
- |
- Az 1-es típusú diabétesszel élő gyermekek speciális ellátására vonatkozó együttműködés részleteinek kidolgozása. - Inzulinfüggő cukorbetegségben szenvedő gyermekekre vonatkozó speciális eljárásrend készítése.
- Az óvodán kívüli nevelési rend (Home Office) esetére kidolgozott munkaköri leírás-minták, feladatspecifikációk intézményi szervezeti egységek, közösségek és az intézményvezetés járványügyi helyzetben történő együttműködése, intézményi védő, óvó előírások kiegészítése a járványügyi prevenció teendőivel. - Az elektronikus kapcsolattartás írásban történő intézményi szintű részletes, a járványhelyzet időszakában alkalmazott kommunikáció szabályozása. - Nevelőtestületi döntések online meghozatalának szabályozása. |
Intézményvezető Intézményvezető-helyettes
|
Iratkezelési szabályzat, melynek része az adatvédelmi szabályozás |
x |
|
A gyermek sajátos nevelési igényére, beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségére, tartós gyógykezelésére vonatkozó adatai, továbbá a gyermek speciális köznevelési ellátásához elengedhetetlenül szükséges szakorvosi diagnózisának adatai a pedagógiai szakszolgálat, az óvoda és az egészségügyi szakellátó között továbbítható [Nkt. 41. § (8) bek. a) pont].
2022. július 1. napjától lehetővé válik, hogy a gyermek törvényes képviselője a gyermeknek a köznevelés információs rendszerében rögzített személyes adatait azonosítást követően elektronikusan megtekinthesse [Onytv. 6. § (8) bek.]. |
- A gyermek adatainak nyilvántartása az óvodában
- A gyermek adatai a köznevelés információs rendszerébe
|
|
Házirend |
x |
|
Az óvodai jogviszony intézményesítésének szabályai A gyermek az óvodával jogviszonyban áll [Nkt. 49. § (1) bek.]. Az óvodai jogviszony a beíratás napján jön létre. A gyermek az óvodai jogviszonyon alapuló jogait a beíratás napjától kezdve gyakorolhatja. Jogszabály, továbbá az óvoda házirendje egyes jogok gyakorlását az első nevelési év megkezdéséhez kötheti [Nkt. 49. § (3a) bek.]. Szünetel az óvodai jogviszonya annak, aki óvodába járási kötelezettségét külföldön teljesíti, a szülő által bejelentett naptól [Nkt. 91. § (4) bek.].
A gyermek óvodai nevelésben való kötelező részvétel alóli felmentésének időbeli tartama Nkt. 8. § (2) A szülő kérelme alátámasztására kérelméhez csatolhatja a gyermek fejlettségét alátámasztó óvodai dokumentumokat is (Nkt. 45. § (2) bek., Nkt, 6. mell.) |
- Annak meghatározása, hogy melyek azok a jogok, amelyek gyakorlása a nevelési év első napjához kötött
- 1. sz. Függelék aktuális járványhelyzet szerinti módosítása: „Házirendet kiegészítő egészségügyi eljárások pandémiás járványhelyzetben” |
Intézményvezető Intézményvezető-helyettes
|
|
|
|
|
|
|
Egyéb szabályozás:
- Már a nevelési év elején kerüljenek meghatározásra azok a területek és feladatok, amelyek távmunkában nem végezhető teljesítésük azonban elengedhetetlen az óvoda működéséhez.
1.2.
Pedagógiai folyamatok – Megvalósítás„D” |
- Hogyan történik a tervek megvalósítása? - Milyen az intézmény működését irányító éves tervek és a beszámolók viszonya? - A nevelési év végi beszámoló megállapításai alapján történik a következő nevelési év tervezése - Milyen a pedagógusok éves tervezésének, és a terv tényleges megvalósulásának a viszonya?
|
A 2022-2021. nevelési év beszámolójára épülő tartalmak
Kiemelések → a 2020-2021. nevelési év beszámolójából (Fejleszthetőségek, fejlesztési irányok) |
Munkatervi célok, feladatok |
A tehetséggondozással összefüggő feladatok erősítése, a tehetségígéretes gyermekek felismerése, fejlesztése. |
Az óvodapedagógusok azonosítják és támogatják a tehetségígéretes gyermekek fejlődését |
Az intézményben folyó szakmai munka eredményeinek kommunikálása és népszerűsítése az óvoda online felületein / facebook, weboldal / |
Marketing munka hangsúlyosabbá tétele, óvodánk népszerűsítése különféle felületeken. |
Önértékelési program |
Az önértékelési tervben beütemezett feladatok megvalósítása |
|
|
1.3.
Pedagógiai folyamatok – Ellenőrzés„C”
|
- Hogyan működik az ellenőrzés az intézményben? – Az intézményi stratégiai alapdokumentumok alapján az intézményben belső ellenőrzést végeznek. |
Várható külső ellenőrzés
A hivatal által előre jelzett ellenőrzések során sor kerülhet ebben a nevelési évben is az óvodába járási kötelezettség teljesítésének és dokumentálásának ellenőrzésére.
Fontos elvárás minden pedagógussal szemben az óvodába járási kötelezettség nyomon követésére szolgáló alábbi tanügyi nyomtatványok gondos vezetése és előkészítése:
- felvételi és mulasztási napló
- óvodai csoportnapló
- a kötelező óvodai foglalkozásokról való igazolatlan mulasztások dokumentációja
Az intézményben folyó belső ellenőrző és értékelő tevékenység
Az ellenőrzés és értékelés alapelvei az alábbiak:
- Kiemelt hangsúlyt helyezünk a csoportnapló vezetésében a tematikus tervezésre mivel ez teremti meg az átláthatóságot és az egymásra épültséget.
- Naprakészség biztosítása a szabályozó dokumentumokban a változó törvényi, rendeleti előírásoknak megfelelően.
Ellenőrzés-értékelés területei |
Érintettek |
Időpontok |
Felelős |
Megjegyzés |
|
megfelelési ellenőrzés |
értékelés |
||||
Felvételi és mulasztási napló |
óvodapedagógusok intézményvezető |
folyamatos |
intézményvezető |
|
|
Statisztikai adatok nyilvántartása |
óvodapedagógusok intézményvezető |
10.01. szükség szerint |
intézményvezető
|
|
|
KIR- adatbázis naprakészsége |
intézményvezető |
folyamatos |
intézményvezető (önellenőrzés) |
|
|
A működés törvényessége – Tanügyigazgatás
|
|||||
Törzskönyv |
intézményvezető |
09.01. |
intézményvezető (önellenőrzés) |
|
|
Felvételi, előjegyzési napló |
intézmény- vezető |
Lezárás 08.31. Nyitás 09.01. |
intézményvezető (önellenőrzés) |
|
|
Óvodai szakvélemény |
óvodapedagógusok intézményvezető |
03.15. |
intézményvezető |
intézményvezető |
|
Továbbképzési terv |
óvodapedagógusok |
2021 |
|
intézményvezető
|
|
Intézmény működését szabályozó dokumentumok – összehasonlító elemzés, értékelés
|
|||||
Pedagógiai program
|
óvodapedagógusok intézményvezető
|
folyamatosan |
szakértő bevonásával ha szükséges
|
intézményvezető szakértő bevonásával ha szükséges
|
|
SZMSZ és Mellékletei
|
|||||
Házirend
|
|||||
Munka és tűzvédelmi szabályzat |
óvodapedagógusok intézményvezető |
|
|||
HACCP
|
dajka |
|
ellenőrzés-értékelés területei |
Érintettek |
Idő-pontok |
Felelős |
Megjegyzés |
|
megfelelési el-lenőrzés |
értékelés |
||||
Tisztasági szemle |
dajka
|
Minden hó első hétfő |
intézményvezető-helyettes 3 fő dajka |
|
Szükség szerint azonnali vissza-csatolás |
Személyi
|
|||||
Személyi anyagok |
minden dolgozó |
11.30 |
|
intézmény-vezető intézményvezető-helyettes |
|
Egészségügyi könyvek |
minden dolgozó
|
09.30. |
|
intézmény- vezető |
|
Munkaköri leírások |
minden dolgozó |
11.16. |
|
intézmény- vezető |
|
Nevelési folyamatok – fejlesztési tartalmak – alkalmazottak munkája
|
|||||
pedagógus – dajka együttműködés |
óvodapedagógusok intézményvezető intézményvezető-helyettes
|
|
|
intézmény- vezető intézményvezető-helyettes |
|
Új kolléga fogadása, bevezetése
|
óvodapedagógusok intézményvezető intézményvezető-helyettes |
belépéskor |
intézményvezető
|
|
|
A gyakornok kolléga munkájának segítése |
óvodapedagógusok intézményvezető intézményvezető-helyettes |
folyamatosan |
intézményvezető |
|
Gyermekek fejlődés nyomon követése
|
|||||
Értelmi, beszéd-, hallás-, látás-, mozgás fejlődés eredménye
|
Valamennyi gyermek |
Folyamatos megfigyelés, óvodapedagó-gusok
választása szerinti egyéb módszerekkel |
11.16. 03.25. |
Óvoda- pedagógus intézményvez. |
Adatokkal feltöltött fejlődési napló, mely a szülői beszélgeté- sek alapja |
Szocializációs képességfejlesztés
|
|||||
Más kultúrából érkező gyermekek befogadása, integrációjuk segítése, szüleikkel egyéni kapcsolattartás
|
minden dolgozó |
Folyamatosan |
|
intézményvezető intézményvezető-helyettes
óvodapedagógus
|
|
1.4.
Pedagógiai folyamatok – Értékelés„C”
|
- Hogyan történik az intézményben az értékelés? - Milyen a pedagógiai programban meghatározott gyermeki értékelés működése a gyakorlatban? – Az intézményben a gyermeki fejlődést folyamatosan követik, a gyermeki fejlődést dokumentálják, elemzik, és az egyes évek értékelési eredményeit összekapcsolják, szükség esetén fejlesztési tervet készítenek. – Az óvodapedagógusok a gyermekek eredményeiről fejlesztő céllal folyamatosan visszacsatolnak szüleinek/gondviselőjének és az életkornak, fejlettségi szintnek megfelelő formában a gyermeknek. |
Intézményértékelési feladatok - Éves önértékelési terv - Az önértékelések ütemezése
ÖNÉRTÉKELÉSRE KIJELÖLT KOLLÉGÁK– ÜTEMEZÉS
Pedagógus önértékelés
Ssz. |
Önértékelésre kijelölt pedagógus |
Adatgyűjtés időszaka |
|||
Tev/fogl. megfigyelés időpontja |
|
|
|||
1. |
Nagy Bettina |
2021.09.01-2022.03.01-ig |
|
|
|
2. |
Dr Máténé Csabai Emőke |
2021.09.01-2022.03.01-ig |
|
|
|
3. |
Juhászné Krajnyák Dalma |
2021.09.01-2022.03.01-ig |
|
|
|
4. |
Buza Tímea |
2021.09.01-2022.03.01-ig |
|
|
|
5. |
Tarapcsik Hajnalka Hospitálásra kijelölt gyakornokok |
2021.09.01-2022.03.01-ig |
|
|
|
|
|
|
|
|
Minősítés
2023. évre módosult a kötelező Pedagógus II. eljárás teljesítésének a határideje:
A pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról szóló 326/2013 (VIII.30) Kormányrendelet az alábbi 39/R.§-sal egészült ki:
„Aki a 3. § (1) bekezdése alapján a 2022. évben a Pedagógus I. fokozatba történő besorolásától számított 9 év szakmai gyakorlatot szerzett, minősítési eljárásban legkésőbb 2023. évben köteles részt venni."
A fenti jogszabályi hivatkozást figyelembe véve a kötelező Pedagógus II. fokozatra irányuló eljárásban való részvétel időpontja a 2023. évre módosul. (https://www.oktatas.hu/kozneveles/pok/szolnok/szolnok_minosites)
Tervezett mérések:
- Gyermekek fejlettség állapotának mérése (neveltségi szint)
- DIFER mérés
- Partneri igény és elégedettség mérések (önértékelésekhez kapcsolódóan és egyéb mérések)
Személyiségfejlesztés
|
- Hogyan valósulnak meg a pedagógiai programban rögzített személyiségfejlesztési feladatok? - Hogyan fejlesztik az egyes gyermekek személyes és szociális képességeit (különös tekintettel a kiemelt figyelmet igénylő gyermekekre)? - Hogyan történik a gyermekek szociális hátrányainak enyhítése? – Az intézmény vezetése és érintett óvodapedagógusa információkkal rendelkezik minden gyermek szociális helyzetéről. - Hogyan támogatják az önálló tanulást, hogyan tanítják a tanulást? - Hogyan történik a gyermekek egészséges és környezettudatos életmódra nevelése?
|
Ssz. |
A nevelési/fejlesztési folyamat alapadatai |
Száma 2021.08.31. |
Tervezett tevékenységek, intézkedések, feladatok felsorolása Megjegyzés |
Beírt gyermekek száma
|
51 fő |
|
|
1.1. |
Közülük gyógypedagógusi, óvodapszichológusi ellátásban részesült |
------------ |
|
Óvodai jogviszonyt szüneteltető gyermek |
-------------- |
|
|
Az év folyamán a járvány okán 80%-ban igazoltan hiányzó |
-------------- |
|
|
Sajátos nevelési igényű gyermekek
|
-------------- |
|
|
4.1. |
Közülük intézményben foglalkoztatott gyógypedagógusi ellátásban részesült |
--------------- |
|
HH gyermek
|
--------------- |
|
|
HHH gyermek |
------------- |
|
|
Rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő |
------------- |
|
|
Szülői nyilatkozat alapján térítés- mentesen étkezők |
------------- |
|
|
3, vagy több gyermeket nevelő családban élők |
|
|
|
Tartósan beteg vagy fogyatékos, vagy családjában tartósan beteg vagy fogyatékos gyermeket nevelnek |
1 fő |
Megjegyzés: Jogszabály változás: Tartós gyógykezelés alatt álló gyermekek ellátása - A kiemelt figyelmet igénylő gyermek kategóriája a tartós gyógykezelés alatt álló gyermek körével bővült [Nkt. 4. § 13. pont c) alpont]. Tartós gyógykezelés alatt álló gyermek az, akinek egészségügyi ellátása a szakorvos véleménye alapján az adott nevelési évben a harminchat nevelési napot várhatóan meghaladja, és emiatt a legalább napi négy órai tartamban meghatározott óvodai foglalkozásokon nem tud részt venni [Nkt. 4. § 18. pont]. - Eütv. 89. és 91. §
Megjegyzés: Az 1-es típusú diabétesszel élő gyermekek ellátása - Az Nkt. 2021. szeptember 1. napján hatályba lépő módosítása a 2021/2022. nevelési évtől kötelezettséget telepít az óvodákra az inzulinfüggő cukorbetegségben szenvedő, óvodai nevelésben részt vevő gyermekek indokolt esetben történő, intézményben megvalósuló speciális ellátása tekintetében. Az óvoda vezetője az 1-es típusú diabétesszel élő, az óvodával jogviszonyban álló gyermek részére a szülő vagy más törvényes képviselő kérelmére, a gyermekkori diabétesz gondozásával foglalkozó egészségügyi intézmények szakmai iránymutatása alapján a jogszabályban foglalt speciális ellátást biztosítja [Nkt. 62. § (1a) bek.].
|
|
Nevelésbe vett gyermek
|
------------ |
|
|
Beilleszkedési magatartási, tanulási zavarral küzdő gyermek |
1 fő |
BTM szakértői véleménnyel még egy évig óvodában maradt. |
|
12.1. |
Közülük gyógypedagógusi vagy óvodapszichológusi ellátásban részesült |
-------------- |
|
Veszélyeztetett gyermek
|
--------------- |
|
|
13.1. |
Közülük gyógypedagógusi vagy óvodapszichológusi ellátásban részesült |
--------------- |
|
Írásban jelzést tettünk a gyermekjóléti szolgálat irányába |
-------------- |
|
|
14.1. |
Közülük gyógypedagógusi vagy óvodapszichológusi ellátásban részesült |
-------------- |
|
Jelzést tettünk a szociális segítő irányába |
--------------- |
|
|
Anyaotthonban lakó gyermek
|
--------------- |
|
|
Gyermekét egyedül nevelő szülő
|
-------------- |
|
|
Félnapos óvodás gyermek
|
------------- |
|
|
Nem étkező
|
-------------- |
|
|
Speciális étrendet igénylő gyermek
|
2 fő |
A konyha biztosítja az allergiás gyermekek külön étkezését. |
Székhely/telephely |
Óvodaorvos |
Védőnő |
Meggyeskert Óvoda Meggyesalja utca 31 |
Az 1-es típusú diabétesszel élő gyermekek ellátásával kapcsolatosan: Dr Nagy Zsuzsanna |
Sipos-Fekete Nóra |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ssz. |
Fejlesztési terület |
Székhely - Telephely |
|||||
|
|
|
|
|
|
||
Speciális szolgáltatást nyújtó |
|||||||
Logopédiai ellátás |
Kruller Dalma |
|
László Berna-dett
|
|
|
|
|
Utazó logopédus |
|
|
|
|
|
|
|
Fejlesztőpedagógiai ellátás |
|
|
|
|
|
|
|
SNI gyermekek gyógypedagógiai ellátása |
|
|
|
|
|
|
|
Pszichológiai ellátás (Nevelési Tanácsadó alkalmazottjaként) |
|
|
|
|
|
|
|
Óvoda pszichológus |
|
|
|
|
|
|
2.2.
Közösségfejlesztés
|
- Hogyan segíti az intézmény a gyermekek együttműködését? - Az intézmény közösségépítő tevékenységei hogyan, milyen keretek között valósulnak meg? - A szülők a megfelelő kereteken belül részt vesznek a közösségfejlesztésben. |
Hagyományőrzés, ünnepek:
/ Felelős: Óvodavezető, Óvodavezető helyettes, óvodapedagógusok /
Eseménynaptár
Az eseménynaptár nyilvánosságának biztosításáért felelős: Buza Tímea óvodavezető
- Milyen eredményességi mutatókat tartanak nyilván az intézményben? – Nyilvántartják és elemzik az intézményi eredményeket: helyben szokásos megfigyelésen, vagy más alapon megszervezett mérések eredményei esetleges sport, más versenyeredmények: országos szint, megyei szint, települési szint elismerések 6 éves kor után óvodában maradó mutatók, elégedettségmérés eredményei (szülő, óvodapedagógus, pedagógiai munkát segítők) o neveltségi mutatók - Milyen szervezeti eredményeket tud felmutatni az intézmény? - Hogyan hasznosítják a belső és külső mérési eredményeket? - Hogyan kísérik figyelemmel a gyermekek iskolába lépését, tanulási útját? |
Feladatok a kötelezően bemutatott és az intézmény által publikálni is kívánt tartalmak és adatok összegyűjtésével és feldolgozásával kapcsolatban.
- Kiemelt figyelem az iskolakezdéshez szükséges készség és képességek fejlesztésére
- A tankötelezettségi törvény megfelelő értelmezése és gyakorlata
- Partneri igény és elégedettség eredményeinek szinten tartása, fokozása → aktuális mérések lebonyolítása, értékelése, és az eredmények megfelelő hasznosítása
- Milyen pedagógus szakmai közösségek működnek az intézményben, melyek a fő tevékenységeik? – Az óvodapedagógusok szakmai csoportjai maguk alakítják ki működési körüket, önálló munkaterv szerint dolgoznak. A munkatervüket az intézményi célok figyelembevételével határozzák meg. - Hogyan történik a belső tudásmegosztás az intézményben? - Hogyan történik az információátadás az intézményben? – Az intézmény munkatársai számára biztosított a munkájukhoz szükséges információkhoz és ismeretekhez való hozzáférés. |
Ssz. |
Felhasználás célja és tárgya
|
Időpont Helyszín |
Érintettek Felelős |
1. |
Szakmai továbbképzés. Az értelmi fejlődés és a korai nyelvtanulás kapcsolata
|
Tengelic 2021.09.24 |
intézményvezető intézményvezető-helyettes óvodapedagógusok |
2. |
Szervezetfejlesztés, közösségfejlesztés |
2022. 04.15 |
intézményvezető intézményvezető-helyettes óvodapedagógusok |
3. |
Fókuszban az óvodában dolgozók mentális egészsége Előadó: Duray Zsófia Eszter óvodapszichológus (Hangfelvétellel egybekötött prezentáció |
2022.07.04 |
intézményvezető intézményvezető-helyettes óvodapedagógusok |
4. |
|
|
|
5. |
|
|
|
- Melyek az intézmény legfontosabb partnerei? - Mi az egyes partneri kapcsolatok tartalma? - Hogyan kapnak tájékoztatást a partnerek az intézmény eredményeiről? – Az intézmény a helyben szokásos módon tájékoztatja külső partnereit (az információátadás szóbeli, digitális vagy papíralapú). – A partnerek tájékoztatását és véleményezési lehetőségeinek biztosítását folyamatosan felülvizsgálják, visszacsatolják és fejlesztik. - Hogyan vesz részt az intézmény a közéletben (települési szint, járási/tankerületi szint, megyei szint, országos szint)? |
AZ ÓVODA KAPCSOLATAI
Az óvoda kapcsolatai:
Szülőkkel kapcsolat
Elvárások
- Házirend ismertetése, felelevenítése
- Korcsoporttól függetlenül: A fejlődés várható jellemzői az óvodáskor végére (ahová együtt kell eljuttatnunk a gyermekeket)
- Az együttműködés, ezen belül az információ áramlás kialakítása és gyakorlata
(Email, faliújság)
- Pedagógus önértékelés szülőket érintő tartalmainak ismertetése (szülői kérdőív)
A szülők reális kéréseit, kezdeményezéseit igyekszünk mindig figyelembe venni. Próbálunk családias, közvetlen, kölcsönös bizalmon és megbecsülésen alapuló kapcsolatot kialakítani. A szülőkkel több közös alkalmat szervezünk a nevelés év során / anyás-apás beszoktatás, anyák-napja, évzáró, ballagás, fogadóóra, szülői értekezlet stb. /
Kapcsolatok a gyermekek érdekében
- Óvoda- Fenntartó
Napi szintű egyeztetések, megbeszélések, további jó munkakapcsolat fenntartása.
- Óvoda- Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat XIV. kerületi tagintézménye
Nevelési tanácsadásban, problémás helyzetekben kérjük a segítségüket
- Óvoda- Védőnő
Kötelező fejtetű szűrővizsgálatok
- Óvoda- Orvos
A csoportszintű szülői értekezletek időpontja 16:30 óra, az ettől eltérő időpontot az óvodapedagógusok jelzik.
Elvárás minden óvodapedagógustól a szülők tájékoztatása az alábbi területeken/témákban:
- Csoportprofil ismertetése
- Feladataink a 3 éves gyermekek logopédiai szűrővizsgálatával (kérdőíves felmérés a szülők körében) kapcsolatosan
- Az óvodán kívüli óvodai nevelés intézményi és csoport szintű gyakorlatának bemutatása (tájékoztatás)
- Fokozott felkészülés a valamennyi óvodai csoportban feldolgozásra kerülő nevelés-tanulással kapcsolatos témában
– Óvodában dolgozó új logopédus, gyógypedagógus bemutatása, egy-egy témához a bevonódásuk biztosítása
- Házirend ismertetése, felelevenítése
- Tankötelezettségi törvény és aktuális feladatok
- Korcsoporttól függetlenül: A fejlődés várható jellemzői az óvodáskor végére (ahová együtt kell eljuttatnunk a gyermekeket)
- Éves nevelési és tanulási terv ismertetése
- Az együttműködés, ezen belül az információ áramlás kialakítása és gyakorlata
- Pedagógus, vezetői, intézményi önértékelés szülőket érintő tartalmainak ismertetése (szülői kérdőív)
- Korcsoporttól függetlenül, már a legelső, és minden további szülői értekezleten kerüljön feldolgozásra az iskolai életre történő alkalmasság témakör, kidomborítva az együttnevelés folyamatos szükségszerűségét.
- Intézményi dokumentumok nyilvánosságának biztosításáról történő tájékoztatás
- Adatvédelemmel kapcsolatos belső szabályok ismertetése
- Minden, a szülőket érintő tartalom ismertetése
Javasolt tartalmak:
- A nevelési év kiemelt céljaihoz és feladataihoz kapcsolódó tartalmak:
- Együtt a családdal – A család-óvoda kapcsolata
- A szabad játék kitüntetett szerepének jelentősége
- A cselekvésbe ágyazott tanulási folyamatot
- Gyermek megismerési technikák: Neveltségi szint mérése, DIFER- mérés stb.
- A differenciálás elvének érvényesítése
- Figyelem a gyermek egyéni szükségleteire
- A gyermekek motiválása, aktivizálása
- Konzultálási lehetőségek nevelési kérdésekben: a hatékony családi beszélgetés (fogadó óra)
- Közös feladataink és lehetőségeink a gyermekek tehetségének kibontakoztatásában
- Önértékelés során alkalmazott szülői kérdőívek közös értelmezése
Csoportonként évente legalább két alkalommal előre tervezett szülői értekezletek:
Ssz. |
Csoport neve
|
Tervezett téma |
Időpont |
1. |
Meggyes |
Beszoktatás, nevelési év programjai, mérő lapok |
2021.09.09 |
|
|
||
2. |
Nefelejcs |
Difer mérés, iskolakötelezettség, külső programok, fakultatív programok |
2021.09.16 |
|
|
||
3. |
Százszorszép |
Befogadás menete, hetirend, napirend, gyermeki fejlődést nyomon követő lapok, fakultatív programok |
2021.09.17 |
|
|
||
4. |
|
|
|
|
|
Célja az intervenciós pedagógiai gyakorlat érvényesítése minden gyermeket érintően legalább félévente egy alkalommal jelenléti vagy online formában, melynek tartalmi alapja a gyermekek folyamatos nyomon követésének írásos (Fejlődési napló/Fejlődésmutató összegző adatlap) és szóbeli tapasztalata. Az egyes csoportokban dolgozó óvodapedagógusok és logopédus fogadó óráinak időpontja – óvodavezetővel történt egyeztetés szerint – a csoportok hirdetőtábláin van kifüggesztve.
6.A pedagógiai munka feltételei
6.1.
Tárgyi, infrastrukturális feltételek |
- Hogyan felel meg az infrastruktúra az intézménynevelési/tanítási struktúrájának, pedagógiai értékeinek, céljainak? – Az intézmény rendszeresen felméri a pedagógiai program megvalósításához szükséges infrastruktúra meglétét, jelzi a hiányokat a fenntartó felé. - Hogyan felel meg az intézményi tárgyi környezet a különleges bánásmódot igénylő gyermekek nevelésének, tanításának? - Milyen az IKT- eszközök kihasználtsága? |
A pedagógiai munka feltételei - Tárgyi feltételek
Az intézmény rendszeresen felméri a pedagógiai program megvalósításához szükséges infrastruktúra meglétét, jelzi a hiányosságokat a fenntartó felé. Igyekszünk szépen, esztétikusan, tisztán tartani az óvoda épületét, és az egyes helyiségeit optimális funkcióit megtalálni, kiaknázni. A külső környezet esztétikáját, törvényi megfelelését biztosítottuk. Törekszünk a balesetmentes, biztonságos környezet kialakítására. A foglalkozási eszközök beszerzése folyamatosan történik, jó minőségű és különleges eszközöket is tudunk vásárolni. Minden ábrázoló tevékenységhez kiváló anyagok állnak a gyerekek rendelkezésére. Törekszünk a nagyon jó minőségű, és a különleges technikák gyakorlásához szükséges kellékek biztosítására.
6.2.
Személyi feltételek |
- Hogyan felel meg a humánerőforrás az intézmény képzési struktúrájának, pedagógiai értékeinek, céljainak? – Az intézmény rendszeresen felméri a szükségleteket, reális képpel rendelkezik a nevelő/ tanító munka humánerőforrás-szükségletéről. – A humánerőforrás szükségletben bekövetkező hiányt, a felmerült problémákat idejében jelzi a fenntartó számára.
|
A pedagógiai munka feltételei – Humán erőforrás
Helyzetelemzés
BELSŐ TÉNYEZŐK |
|||
POZITÍV |
ERŐSSÉGEK
|
GYENGESÉGEK
|
NEGATÍV |
LEHETŐSÉGEK
|
VESZÉLYEK
|
HUMÁN ERŐFORRÁS – CSOPORTBEOSZTÁSOK
Ssz. |
Csoport neve |
Létszám |
Óvodapedagógusok |
Dajka |
Pedagógiai asszisztens |
Százszorszép |
12 fő |
Tarapcsik Hajnalka Buza Tímea |
Math Mercédesz |
Ramia Yousef |
|
Nefelejcs |
14 fő |
Nagy Bettina |
Santhi Bunga |
|
|
Meggyes |
25 fő |
Dr. Máténé Csabai Emőke Juhászné Krajnyák Dalma |
Csengeri Brigitta |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Összesen: |
51 fő |
|
|
|
Beosztás |
Név |
Óvodapszichológus |
|
Logopédus, gyógypedagógus |
Kruller Dalma |
Óvodatitkár |
|
Konyhai kisegítő |
Felber Zsuzsanna |
Takarító |
|
Kertész |
|
A honlap ára
Honlapkészítés ingyen: Ez a weblapszerkesztő alkalmas ingyen weboldal, ingyen honlap készítés...
Weblap látogatottság számláló:
Mai: 73 Tegnapi: 19 Heti: 123 Havi: 695 Össz.: 76 530 Látogatottság növelés
Oldal: ANAÓ Munkaterv 2021/22
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY INTÉZMÉNYEI SZABÁLYZATOK, DOKUMENTUMOK - © 2008 - 2025 - anaszabalyzatok.hupont.hu A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ... |