SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZAT
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY
2022.
Elfogadta az Alapítvány Kuratóriuma
2022. év január hó 10.-i KH/2022.01.10. számú kuratóriumi határozatában, egyúttal hatályon kívül helyezte az 1/2018 számú kuratóriumi határozatában elfogadott, 2018. január 04.-tól hatályos SZMSZ-ét.
1. Az alapítvány neve:
Az alapítvány magyar nyelvű elnevezése:
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ KÖZHASZNÚ ALAPÍTVÁNY
Az alapítvány magyar nyelvű rövidített elnevezése: ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY
Az alapítvány székhelye: 1149 Budapest, Pósa L. u. 61.
Az alapítványt nyilvántartásba vevő bíróság: Gyulai Törvényszék
Az alapítvány nyilvántartásba vételi száma: 2580
Közhasznú jogállás: közhasznú
Az alapítvány bankszámlaszáma: 11600006-00000000-43267204
Az alapítvány adószáma: 18137460-1-42
Az alapítvány KSH száma: 18137460 9499 569 01
Az alapítvány bankszámláját vezető pénzintézet neve, címe: Erste Bank Hungary Zrt.
Az alapítvány bankszámlaszáma: 11600006-00000000-43267204
Az alapítvány kezelő szerve: A Kuratórium.
Az alapítvány képviselője: Madarász Károly Kuratórium Elnöke
A Kuratórium tagjai:
Madarász Károly Elnök
Felber Zsuzsanna tag
Somogyi Orsolya tag
Az alapítvány nyílt.
Az alapítvány célja szerinti besorolása: oktatási tevékenység
Az alapító okirat kelte: 2010. augusztus 02.
Az alapítvány célja: A gyermekek testi szellemi, lelki fejlődésének elősegítése. Családi bölcsődék, óvodák támogatása és fenntartása. Családsegítés, szociális tevékenység keretében az anyák munkaerőpiacon történő újbóli elhelyezkedésében történő segítségnyújtás. Nevelés, oktatás, gyermek- és ifjúságvédelem, a gyermekek egészséges fejlődésének elősegítése.
Az Alapítvány egyéb feladatait az Alapító Okirat, illetve az 2013. évi V. törvényben, valamint az Alapítvány tevékenységére vonatkozó mindenkori hatályos jogszabályokban[1] foglaltak szellemében, valamint a rendelkezésre álló feltételeknek megfelelően az Aranyló Napraforgó Alapítvány kuratóriuma (a továbbiakban: „Kuratórium”) határozza meg.
2. Az alapítvány szervezete:
Az alapítvány központi testületei a Kuratórium és a Felügyelő Bizottság.
Az alapítvány ügyviteli szerve a Titkár, ha nincs a Kuratórium.
2.1. A Kuratórium
A kuratórium az alapítvány ügyvezető szerve, azaz irányító, döntéshozó és képviselő szerv.
A kuratórium tagjai az alapítvány vezető tisztségviselői. Feladata az alapítványi célok megvalósítása, a vagyon gyarapításával és ésszerű felhasználásával. Ennek érdekében az alapítvány működésével, gazdálkodásával kapcsolatos bármely ügyet megtárgyalhat, és egyben határozatot hozhat.
A kuratórium tagjainak száma 3 (három) fő, akik állandó belföldi lakóhellyel rendelkeznek. A kuratóriumi tagok megbízatása határozatlan időre szól. A kuratórium tagjai munkájukért tiszteletdíjat nem kapnak, de a kuratórium tagjai a kuratóriumi munkájukkal kapcsolatosan felmerült indokolt és igazolt költségeik megtérítésére igényt tarthatnak.
A költségtérítés mértékéről és módjáról a kuratórium dönt a működési költségek keretein belül. Ha az alapító nem tartja fenn magának a kuratórium elnöke kijelölésének jogát és nem ruházta át ezt a jogot más, alapítványi tisztséget betöltő személyre vagy más alapítványi szervre, a kuratórium tagjai maguk közül választanak elnököt. A kuratórium évente legalább kétszer ülést tart, amelyet az elnök hív össze. Az alapító okirat ennél ritkább ülésezést előíró rendelkezése semmis.
A kuratórium meghatározza a kitűzött célok megvalósításához szükséges személyi és tárgyi feltételeket, gondoskodik azok biztosításáról.
2.1.1. A kuratórium kizárólagos hatáskörébe tartozik
- az alapítványi vagyon kezelése
- az alapítvány éves munkatervének és költségvetésének elfogadása;
- az alapítvány szervezeti- és működési szabályzatának elfogadása és módosítása
- az alapítvány vagyonának időszakonkénti, cél szerinti felhasználásáról való döntés;
- döntés az alapítvány céljára adott további vagyoni hozzájárulások elfogadásáról illetve visszautasításáról;
- a szakmai-pénzügyi beszámolójának és közhasznúsági jelentésének elfogadása;
- az alapító tájékoztatása az alapítvány éves munkájáról a hatályos jogszabályok szerint;
- döntés minden olyan ügyben, amelynek értéke az 500 000 Ft-ot meghaladja (egyősszegű egyszeri alkalmas kifizetés), kivéve ez alól az 1.000.000.-Ft-ot meg nem haladó beruházási költségekről való döntés, melyről a kuratórium elnöke saját hatáskörben eljárva önálló joggal rendelkezik, valamint az Alapítvány fenntartásában működő családi bölcsődék, és óvoda intézmény, amelyeknél a költségvetéseket kuratórium határozatban fogad el és azt tudomásulvéve biztosítja a működést/önálló gazdálkodást, valamint ezen intézmények működéséhez kapcsolható egyösszegű kifizetések havi bérleti díj, rezsi költség, fejlesztési anyagok vásárlása, stb…. Törekedni kell azonban arra, hogy minden rendkívüli esetben a kifizetés lehetőség szerint átutalással történjen a fizető nevére megnevezett bankszámlájáról.
- köznevelési és szociális feladatainak ellátásához kapcsolódó ügyek
- a fenntartásában működő intézmények működését segítő támogatások
- állami támogatás megigénylése, elszámolása, azzal összefüggő ellenőrzések
- az alapítvány munkájával kapcsolatos szabályzatok, rendeletek, elrendelések megalkotása, jóváhagyása, ellenőrzése, egyes dokumentumok felülvizsgálata, azokról készült jelentések elfogadása.
- fenntartott intézmények szabályzatainak elfogadása, módosításra, javításra, javaslattétel, ellenőrző jelentés elfogadás.
- intézmények évenkénti ellenőrzése
2.1.2. A kuratórium működése, ügyrendje
A kuratórium működését, ügyrendjét az Alapító Okirat 8. pontja szabályozza.
Az alapítvány kuratóriuma szükség szerint, de évente legalább két alkalommal ülésezik. Az üléseket a kuratórium elnöke írásban hívja össze (emailban) legalább 10 nappal az ülést megelőzően, és ily módon tájékoztatja a tagokat az ülés helyét, időpont-ját és napirendjét illetően. Bármely kuratóriumi tag kérheti kuratóriumi ülés összehívását a cél és az ok megjelölésével. Ilyen kérelem esetén a kuratórium elnöke köteles a kérelem beérkezésétől számított nyolc napon belül intézkedni az ülés összehívásáról. Ha ennek a kötelezettségének a kuratórium elnöke nem tesz eleget, a kuratórium ülését a kérelmet előterjesztő tag is összehívhatja. Az ülés napirendjére bármely kuratóriumi tag jogosult javaslatot tenni, és a javasolt napirendi pontot a kuratórium köteles tárgyalni. A kuratórium ülésén napirendre kerülő, illetve tárgyalandó bármely jelentést a meghívó mellékleteként kell elküldeni. A kuratórium tagjai több mint 50 %-ának jelenléte esetén határozatképes. A kuratóriumi ülések nyilvánosak. A kuratórium üléseit az elnök vezeti. A kuratórium határozatait általánosságban kézfelemeléssel és egyszerű többségi döntéssel hozza. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt. Az alapító jogosult részt venni a kuratórium ülésein, és élhet véleménynyilvánítási jogával. A kuratórium részéről az alapító meghívásáról az elnök gondoskodik.
A kuratórium üléséről jegyzőkönyv készül, amelyet a levezető elnök, a jegyzőkönyv-vezető és egy, a kuratóriumi ülésen megválasztott hitelesítő személy ír alá. A jegyzőkönyv jelenléti ívként is szolgál. Ha és amennyiben azon a kuratórium tagjain kívül más személy is részt vesz a jegyzőkönyvet köteles aláírni. A jegyzőkönyvben fel kell tüntetni azon személyek teljes nevét akik azon részt vesznek. Tekintettel arra azonban, hogy a jegyzőkönyv, majd annak alapján meghozott határozat nyilvánosan megjelenik az alapítvány hónlapján, a kuratóriumi és FB. tagokon kívül (a személyiségi jogok védelme alapján) kérésre elegendő csak a neve kezdőbetűjét feltüntetni a jegyzőkönyvben. Ebben az esetben a jegyzőkönyvet nem köteles aláírnia.
A kuratórium határozatait köteles sorszámmal ellátni. A sorszámot a 2021. november 15.-én kelt 17/2021 kuratóriumi határozat alapján: KH/év.hónap.nap jelöléssel kell ellátni. Az abban elfogadott határozati pontokat emelkedő számsorrendben arab számmal kell ellátni.
A jegyzőkönyv tartalmazza az ülés helyszínét, időpontját és a résztvevők személyét. Az aláírt és hitelesített jegyzőkönyvből egy eredeti példány készül, melyet az alapítvány irattárban az iratkezelési szabályzatban megfogalmazottak alapján kell tárolni. Bárki kérésére arról másolati példány készíthető.
Konkrét személyekkel kapcsolatban, vagy konkrét személyeket érintő határozat, -mely személyek csak különösen indokolt esetben lehetnek FB és kuratóriumi tagok- esetén, ha és amennyiben a kuratórium akként dönt, hogy annak nyilvános megjelentetése személyiségi jogokat sért a határozatát titkosíthatja, ebben az esetben az alapítvány honlapján azt nem teszi közzé. Arról másolat nem készíthető, azonban lentebb meghatározott iratbetekintési eljárásban, vagy korlátozott mértékben az elnöki fogadóórán megtekinthető.
A kuratórium döntéseit 30 napon belül írásban közli minden érintettel, valamint közzéteszi az alapítvány honlapján. Az alapítvány működése nyilvános. Az alapítvány szolgáltatásai igénybevételéből senkit nem zár ki, a szolgáltatásai igénybevételének módját, működésének módját, valamint a működéséről készült beszámolókat az alapítvány internetes honlapján közzéteszi. Ezen beszámolókról bárminemű korlátozás nélkül bárki saját költségére másolatot készíthet. Az alapítvány működésével kapcsolatban keletkezett irataiba az elnökkel előzetesen egyeztetett időpontban és helyszínen bárki betekinthet, amennyiben az iratbetekintésre vonatkozó kérelmét legalább 15 munkanappal ezt megelőzően benyújtotta. Korlátozott mértékben, de iratbetekintésre van lehetőség az elnöki fogadóórán. Az iratbetekintés nem tagadható meg, kivéve azon eseteket, amelyekben ez adatvédelem, személyzeti kérdések, személyiségi jogok, üzleti titok, illetve más jogszabály által elismert titok-védelem körébe eső bizalmas kérdéseket érint.
A kuratórium kizárólagos döntési jogköre kiterjed:
- az alapszabály keretei között az alapítói vagyon felhasználására és gyarapítására,
- az alapítvány számára érkező adományok el-fogadására,
- az éves beszámoló és a közhasznúsági jelentés elfogadására, amelyeknek az elfogadásához a kuratórium kétharmados többségi döntése szükséges a kuratórium elnökének javaslata alapján legkésőbb a tárgyévet követő év május hónap 31. napjáig. Az éves közhasznúsági jelentésbe bárki betekinthet, illetőleg arról másolatot kérhet.
2.1.3. A tagok kötelezettségei:
- az ülésen való megjelenés,
- a tárgyalásra kerülő ügyben való felkészülés,
- alkotó, felelősségteljes részvétel a témák megtárgyalásában.
A tagok jogai:
- felszólalás az ülésen,
- javaslattétel valamely kérdés napirendre tűzésére és megtárgyalására, a jogsértőnek ítélt kuratóriumi határozat bírósági felülvizsgálatának kérése.
2.1.4. A kuratórium elnökének feladatai, hatásköre:
- az alapítvány működésének irányítása a kuratóriumi ülések közti időszakokban, a kuratórium döntéseinek megfelelően,
- az alapítvány képviselete,
- dönt a kuratóriumi ülések időpontjáról;
- összehívja a kuratóriumi ülést;
- az alapítvány éves beszámolójának és közhasznúsági jelentésének előkészítése, az ezekre vonatkozó javaslatoknak a kuratórium elé terjesztése a tárgyévet követő év 150. napjáig. Amennyiben a kuratóriumi ülés nem fogadja el a beszámolót az elnök köteles gondoskodni a kifogásolt részek módosításáról és egy hónapon belül köteles rendkívüli kuratóriumi ülést összehívni.
- az alapító okirat, a jelen szervezeti és működési szabályzat, valamint mellékletei, illetve a kuratórium döntései által meghatározott egyéb feladatok ellátása.
- önállóan dönt az alapítvány szakmai feladatainak ellátását esetenként segítő szakértők felkéréséről, megbízásáról
- gondoskodni a gazdálkodás legfontosabb adatainak évente történő nyilvánosságra hozataláról és a közhasznúsági jelentés elkészíttetéséről.
- részt vehet a felügyelő bizottság ülésein, amelyre meg kell hívni
- gondoskodik az Alapítvány által fenntartott intézmények zavartalan működéséről -elszámoltatás, beszámoltatás, gazdasági, egyéb teendők.
Amennyiben a kuratórium elnöke feladatainak ellátásában akadályoztatva van, akkor a kuratórium által megbízott kuratóriumi tag gondoskodik az elnök feladatainak ellátásáról. A helyettesítésre vonatkozó feladatokat, hatás-kört és felelősséget a megbízásnak tartalmaznia kell. Gondoskodni kell a másodsorbani helyettesítésről is.
A kuratórium a fenti keretek közt megalkotja az ügyrendjét, amelynek tartalma a jelen szervezeti és működési szabályzattal, valamint az alapító okirattal nem lehet ellentétes.
2.2. A felügyelő bizottság
Az Alapító Okirat 10. pontja szabályozza a felügyelő bizottság működését.
A felügyelő bizottság a tevékenységét az alapító részére végzi, tevékenységéről évente az alapítói jogok gyakorlójának számol be.
A felügyelő bizottság tagjainak száma 3 fő. A felügyelő bizottság tagjai indokolt esetekben visszahívhatók. A felügyelő bizottság tagjai tiszteletdíjban, illetve költségtérítésben nem részesülhetnek.
A felügyelő bizottság tagjaira a kuratórium tagjaira vonatkozó kizáró és összeférhetetlenségi szabályokat alkalmazni kell.
A felügyelő bizottság ellenőrzi
- az alapítvány céljainak elérése érdekében végzett feladatok alapító okiratban foglaltak szerinti végrehajtását
- a kuratórium döntéseinek szabályszerűségét;
- az alapítvány gazdálkodását; Ennek során a kuratórium tagjaitól jelentést, a szervezet munkavállalóitól pedig tájékoztatást vagy felvilágosítást kérhet, továbbá az alapítvány könyveibe és irataiba betekinthet, azokat megvizsgálhatja. A felügyelő bizottság tagja a kuratórium ülésén tanácskozási, javsalattételi joggal részt vehet.
- a kuratóriumi elnök intézkedéseinek szabályszerűségét
- megbízható rendkívüli események kivizsgálásával, amely korlátozhatja az Alapítvány céljainak elérésében
A felügyelő bizottság köteles a kuratóriumot tájékoztatni, és annak összehívását kezdeményezni, amennyiben tudomást szerez arról hogy:
a) az alapítvány működése során olyan jogszabálysértés vagy az alapítvány érdekeit egyébként súlyosan sértő esemény (mulasztás) történt, amelynek megszüntetése vagy következményeinek elhárítása, illetve enyhítése a kuratórium döntését teszi szükségessé;
b) a vezető tisztségviselők felelősségét megalapozó tény merült fel.
A kuratóriumot a felügyelő bizottság indítványára – annak megtételétől számított harminc napon belül – össze kell hívni. E határidő eredménytelen eltelte esetén a kuratórium összehívására a felügyelő bizottság is jogosult. Ha a kuratórium a törvényes működés helyreállítása érdekében szükséges intézkedéseket nem teszi meg, a felügyelő bizottság köteles haladéktalanul értesíteni a törvényességi felügyeletet ellátó szervet.
A felügyelő bizottság elnöke felel a bizottság működéséért, az ülések összehívásáért, a beszámolók elkészítéséért és a jogszabályok által a jogsértések esetére előírt lépések meg-tételéért. Az elnök a bizottság az évi munkájáért az adott év pénzügyi és számviteli zárásának időpontjáig felel.
A felügyelő bizottság vizsgálatainál külső szakértőket is igénybe vehet.
A felügyelő bizottság tapasztalatairól szükség szerint, de évente legalább egyszer beszámol az alapítónak.
A felügyelő bizottság a fenti keretek közt megalkotta ügyrendjét, amelynek tartalma a jelen szervezeti és működési szabályzattal valamint az alapító okirattal nem lehet ellentétes.
A felügyelő bizottság ügyrendjét 2020. december 18. napján megtartott ülésén megtárgyalta, és azt a 14/2020. FB számú határozatában elfogadta.
Az ügyrend módosítását a Felügyelő Bizottság 2021. december 17.-én kelt 4/2021. FB számú határozat 6. pontjában elfogadta, hatályos 2022. január 01-től.
2.3. A Titkár
Az Alapítvány gazdasági lehetőségeihez mérten alkalmazhat, abban esetben azonban, ha nincs a titkári munkakör betöltve, a kuratórium maga gondoskodik a titkári munkák elvégzéséről.
A Titkár az alapítvány adminisztratív munkafelelőse. Feladatai az alábbiak:
- A beérkező posta bontása, iktatása, kézbesítése
- Ügyiratok iktatása
- Irodaszerek beszerzése
- Rendezvények megszervezése, lebonyolítása
- Megbeszélések megszervezése, jegyzőkönyvezése
- Iratok sokszorosítása
- Irattár kialakítása, kezelése, iratselejtezések végrehajtása
3. Az alapítvány képviselete harmadik személyekkel szemben, a bélyegzőhasználat szabályai
Az alapítvány képviseletére harmadik személyekkel szemben a kuratórium tagjai közül az alábbiak jogosultak: elnök, külön meghatalmazást adhat a meghatalmazásban rögzített ügyek intézésére.
A képviseletre jogosult személyek névaláírásukat az alapítvány előírt, előnyomott vagy nyomtatott neve alatt a közjegyző által hitelesített aláírási címpéldány szerint kötelesek használni az alapítvány képviselete során.
A bélyegzőn az alapítvány rövidített neve, címe és adószáma található.
A bélyegzők beszerzéséről, kiadásáról, nyilvántartásáról, cseréjéről és évenként egyszeri leltározásáról az elnök gondoskodik, illetve a bélyegző elvesztése esetén az előírások szerint jár el. A bélyegzők tárolásáról oly módon kell gondoskodni, hogy ahhoz illetéktelen személy ne férjen hozzá. A bélyegző elvesztése esetén arról jegyzőkönyvet kell felvenni, és a bélyegzőt a hivatalos lapban érvényteleníteni kell.
Részletes szabályozás: 4.sz. melléklet
4. A bankszámla feletti rendelkezés és az utalványozási jogkörök
Az alapítvány pénzkezelési szabályzata tartalmazza bankszámla feletti rendelkezés szabályait és az utalványozási jogkörök leírását.
5. Iratkezelés, bizonylatkezelés
Az iratkezelés az Iratkezelési szabályzat rendelkezéseinek megfelelően történik. Az alapítvány iratkezelésének irányításáért és ellenőrzéséért az elnök/titkár a felelős. Az alapítvány működése során keletkezett iratokat úgy kell tárolni, hogy azok hozzáférhetőek legyenek a kuratórium és a nyilvánosság számára, ugyanakkor biztonságos őrzésük megoldható legyen. Az alapítvány az iratait és bizonylatait legalább 5 évig köteles megőrizni. A keletkezett iratokról nyilvántartást kell vezetni, melynek tartalmaznia kell az egyes iratok keletkezésének idejét, tárgyát és nyilvántartási számát. Az alapítvány irataiba való betekintést a kuratórium elnökével történt előzetes egyeztetés alapján, az alapítvány székhelyén minden hónap első hétfője 16-18 óra között kell biztosítani. Az alapítvány iratkezelése alapítvány székhelyén/irodájában központilag történik. A központi iratkezelést vagy a titkár, vezető főtanácsadó, ha nincsenek a kuratórium bármely tagja végzi.
Bizonylatnak minősül minden olyan okmány, amelyet valamely gazdasági esemény számviteli nyilvántartása céljából készítenek. Az alapítvány által kiállított bizonylatot a gazdasági művelet, esemény megtörténtének időpontjában kell kiállítani. A bizonylat adatainak alakilag és tartalmilag hitelesnek, megbízhatónak és helytállónak kell lennie, a bizonylat szerkesztésekor a világosság elvét szem előtt kell tartani. A számviteli nyilvántartásokba szabályszerűen kiállított bizonylat alapján szabad adatokat bejegyezni.
6. Az alapítvány gazdálkodása
Az alapítvány bevételei:
- az alapítványi célra fordított vállalkozásokból származó eredmény
- az alapítványhoz csatlakozó felajánlása
- az egyéb forrásból származó bevételek és az alapítványi célokat szolgáló kiadások különbözete
- az Alapító további hozzájárulásai
- az államháztartás alrendszereiből, vagy más adományozótól közhasznú célra, vagy működési költségek fedezésére kapott támogatás, illetve adomány
- a szervezet eszközeinek befektetéséből származó bevétel
- egyéb, más jogszabályokban meghatározott bevétel.
Az alapítvány nevében vagy javára történő adománygyűjtés nem járhat az adományozók, illetőleg más személyek zaklatásával, a személyhez fűződő jogok és az emberi méltóság sérelmével. Az alapítvány nevében vagy javára történő adománygyűjtés csak az alapítvány írásbeli meghatalmazása alapján végezhető. Az alapítvány részére juttatott adományokat a könyv szerinti, ennek hiányában a szokásos piaci áron kell nyilvántartásba venni. Az alapítvány gazdálkodása a mindenkor irányadó jogszabályok szerint, az alapító okiratban foglaltaknak megfelelően történik. Az alapítvány vagyonával való gazdálkodás során a kuratórium a jó gazda gondosságával köteles eljárni.
Az alapítvány céljaira rendelt induló vagyon, annak hozadéka, valamint az alapítvány működése során utóbb keletkezett vagyon teljes egészében felhasználható az alapítvány működése során az alapítvány céljai elérése érdekében.
Az alapítvány bármely cél szerinti juttatását pályázathoz kötheti. Ebben az esetben a pályázat nem tartalmazhat olyan feltételeket, amelyekből – az eset összes körülményeinek mérlegelésével – megállapítható, hogy a pályázatnak előre meghatározott nyertese van (színlelt pályázat). Színlelt pályázat a cél szerinti juttatás alapjául nem szolgálhat. Az alapítvány az alapítvány vezetésében közreműködő személyt, a támogatót, valamint e személyek hozzátartozóját – a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető szolgáltatások kivételével – cél szerinti juttatásban nem részesítheti. Az alapítvány által nyújtott cél szerinti juttatások nyilvánosak, bárki által megismerhetők.
Az alapítvány költségei a következők:
- a vállalkozási tevékenység érdekében felmerült közvetlen költségek (ráfordítások, kiadások);
- a közhasznú és egyéb vállalkozási tevékenység érdekében felmerült közvetett költségek (ráfordítások, kiadások), amelyeket bevételarányosan kell megosztani.
- a közhasznú tevékenység érdekében felmerült közvetlen költségek (ráfordítások, kiadások);
- az egyéb cél szerinti tevékenység érdekében felmerült közvetlen költségek (ráfordítások, kiadások);
Az alapítvány kettős könyvvitelt vezet.
Az Alapítvány az elmúlt működési éveiben vállalkozási tevékenységet nem végez.
Az alapítvány vállalkozási tevékenységet csak közhasznú céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve végezhet. Az alapítvány gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt a jelen alapító okiratában meghatározott tevékenységére fordítja. Az alapítvány a cél szerinti tevékenységéből, illetve vállalkozási tevékenységéből származó bevételeit és ráfordításait elkülönítetten tartja nyilván.
Az alapítvány vállalkozásának fejlesztéséhez közhasznú tevékenységét veszélyeztető mértékű hitelt nem vehet fel, és az államháztartás alrendszereitől kapott támogatást hitel fedezetéül, illetve hitel törlesztésére nem használhatja fel. Az alapítvány a jelen szervezeti és működési szabályzat elfogadásának időpontjában befektetési tevékenységet nem végez, így Befektetési Szabályzatot nem készít.
7. Munkaviszonyra vonatkozó szabályok
Az alapítvány munkavállalói felett a munkáltatói jogkört a kuratórium elnöke gyakorolja.
8. Egyéb rendelkezések
A fenti rendelkezéseket az irányadó jogszabályokkal és az alapító okirattal összhangban kell értelmezni.
A jelen Szervezeti és működési szabályzatot és annak mellékleteit az alapítvány kuratóriuma 2022. január 10. fogadta el a KH/2022.01.10. számú határozatával.
Hatálya: 5 év, felülvizsgálata jogszabályi változás esetén, de minimum évenként.
9. Az közhasznú alapítvány ellenőrzése
A közhasznú alapítvány esetében a közhasznú minősítés követelményeinek való megfelelés ellenőrzését a reá irányadó szabályok szerint az ügyészség látja el.
LEGITIMÁCIÓ:
Az Aranyló Napraforgó Alapítvány Szervezeti és Működési Szabályát, a kuratórium nevében eljárva és felhatalmazása alapján a kuratórium elnöke, a kuratórium 2022. január 10.-én kelt KH/2022.01.10. kuratóriumi határozat alapján 2022. 01. 10.-én aláírta:
…………………………………………
Madarász Károly Kuratóriumi Elnök
[1] Legjelentősebbek: az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény és a civil szervezetek bírósági nyilvántartásáról és az ezzel összefüggő eljárási szabályokról szóló 2011. évi CLXXXI. törvény.