5. SZ. MELLÉKLET
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNYI ÓVODA ÉS TELEPHELYE
PANASZKEZELÉSI SZABÁLYZATA
ÁLTALÁNOS RÉSZ
Bevezetés
Az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda SZMSZ-nek melléklete a Panaszkezelési Szabályzat, mely azért jött létre, hogy az óvoda életében résztvevő összes szereplő panaszainak egységes szabályok szerint történő, átlátható, hatékony kezelése és kivizsgálása érdekében megfelelő eljárásrendet biztosítson az óvoda dolgozói és használói számára. Az intézménnyel jogviszonyban álló gyermekeket és szüleiket, munkavállalóikat és egyéb az óvodával kapcsolatban álló személyeket panasztételi jog illeti meg. Arra törekszünk, hogy az óvodai nevelés folyamatában és a velünk kapcsolatban állóknak biztosítsuk igényeik magas szintű kielégítését.
Az óvodaigazgató köteles kivizsgálni a panaszokat megkülönböztetés nélkül.
A panaszkezelési szabályzat célja, hogy az intézménnyel kapcsolatban állók elégedettsége és igényeinek magasabb szintű kielégítése érdekében a fontos visszajelzéseket tartalmazó panaszok kezelésének, kivizsgálásának, nyilvántartásának és értékelésének rendje szerves részévé váljon intézményi tevékenységeknek, az intézményi minőségirányítási folyamatoknak. Az óvodai munkavégzés során megnyilvánuló problémákat minél hamarabb a megfelelő szinten lehessen megoldani.
A panasz bejelentése történhet szóban vagy írásban.
A fennálló probléma mértékének függvényében az illetékes vezetőt (óvodavezető, óvodavezető-helyettes, tagóvoda- vezető) kell felkeresni személyesen vagy telefonon.
A vezetők elérhetősége az óvoda web-oldalán megtalálható: www.aranylo-napraforgo.hu/
Óvoda |
Vezető |
Cím |
Elektronikus cím |
Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda (székhely)
|
óvodaigazgató |
1149 Budapest, Pósa L. u. 61. |
|
Csík-Nagy Bettina óvodaigazgató/h |
1149 Budapest, Pósa L. u. 61. |
napraforgo.ovibolcsi@gmail.com |
|
Meggyeskert Óvoda telephely |
Dr. Máténé Csabai Emőke óvodaigazgató-helyettes |
3530 Miskolc, Meggyesalja u. 31. |
meggyeskert.ovibolcso@gmail.com |
Panasz esetén a felmerülő problémát először az érintettel (az a személy, akire a panasz irányul) kell tisztázni. A panaszkezelés eljárásrendjéről az érintettet tájékoztatni szükséges. A szóbeli panaszt az óvoda azon nyomban kivizsgálja és rövid időn belül orvosolja. Amennyiben az érintett a panasz kezelését nem fogadja el vagy a panasz azonnali kivizsgálására nincs mód, az óvoda a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén az érintettnek átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén megküldi. Egyéb szóbeli panasz esetén, az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint kell eljárni. Írásbeli panasz benyújtható levél, e-mail formájában is. Írásbeli panasz esetén azt érdemben megvizsgáljuk és a panasszal kapcsolatos álláspontunkat, az érdemi döntést/intézkedést pontos indoklással ellátva a panasz közlését követő 15 napon belül írásban megküldjük az érintett részére. Amennyiben a panasz kivizsgálása és arról meghozandó döntés nem tartható vezetői hatáskörben, az óvodavezető a fenntartónak köteles a panaszt továbbítani. Ebben az esetben a kivizsgálási eljárás további 15 nappal meghosszabbodik. Amennyiben hatóság, szakértő stb… egyéb kapcsolódó szerv, személy bevonása szükséges, az eljárás felfüggesztésre kerül mind addig, amíg a meghallgatások, kivizsgálás, tanúvallomások stb.. meg nem történik. Az ilyen ügyekben az eljárást max. 60 nap alatt szükséges lefolytatni és lezárni. A panaszos igénye esetén a kivizsgálás eredményéről előzetes megegyezés szerint szóban vagy írásban tájékoztatjuk.
A rendelkezésre álló információk alapján történik a panasz kivizsgálása. A vizsgálati szakasz lezárulása után kerül sor a döntéshozatalra, melynek felelőse az a személy, aki kompetens a panaszügy intézésében, illetve az intézkedés végrehajtásában.
Döntés lehet:
A döntéshozatal után értesítjük írásban a panaszos felet.
A panasz jogossága esetén köteles az óvoda az ok elhárításával kapcsolatban intézkedni vagy intézkedést kezdeményezni azzal a céllal, hogy az érintettek megállapodásra jussanak. Ennek lehetséges formái: közvetlen megegyezés az érintettekkel, resztoratív konfliktuskezelés, mediációs folyamat elindítása, ill. fegyelmi eljárás kezdeményezése. Az egyeztetést, megállapodást a panaszos és az érintettek írásban rögzítik.
A panasz elutasítása esetén jogorvoslati lehetőség felajánlása szükséges. Az óvodának a partnert írásban tájékoztatni kell arról, hogy panaszával a fenntartóhoz, vagy milyen szervhez, hatósághoz vagy bírósághoz fordulhat.
Az óvoda a partnereinek panaszairól, illetve azok feloldására szolgáló intézkedésekről nyilvántartást vezet. A személyes adatok kezelése az érintett felek beleegyezésével, a magyar jogszabályoknak és a GDPR előírásainak megfelelően történik.
Az írásbeli panaszokat, illetve a jegyzőkönyveket megőrizzük az iratkezelési szabályzatnak megfelelően.
A panasznyilvántartásban rögzítésre került személyes adatok kizárólag a panasz regisztrálásának és elbírálásának célját hivatottak szolgálni.
A székhely óvodánál és telephelyeinél gondoskodni kell arról, hogy az „Panaszkezelési szabályzat”-ban foglalt előírásokat az érintett munkatársak, az intézménnyel kapcsolatban állók megismerjék, annak tényét a szabályzathoz csatolt íven aláírásukkal igazolják, a hatálybalépés napjával egyidejűleg.
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNYI ÓVODA PANASZKEZELÉSI NYILVÁNTARTÓ LAP
|
|||||
Sorszám:
|
Iktatószám: |
||||
Panasztétel időpontja:
|
Panasztevő neve, elérhetősége:
|
||||
Panasz benyújtásának módja (megfelelő aláhúzandó):
Szóbeli: személyesen/ telefonon Írásbeli: postai levél/ személyesen átadott levél/ e-mail/ fax
|
|||||
Panasz leírása:
|
|||||
Panaszfelvevő |
Neve:
|
Kivizsgálás módja: |
|||
Beosztása:
|
Kivizsgálás eredménye: |
||||
Szükséges intézkedés: (A kivizsgálás során beszerzett információk, szakvélemények stb. rövid leírása. A panasz orvoslására szolgáló intézkedések leírása, elutasítás esetén annak módosítása.)
|
|||||
Csatolt mellékletek megnevezése:
|
|||||
A kivizsgálásért és intézkedésért felelős személy neve:
|
Panasztevő tájékoztatásának módja, időpontja: |
||||